יולי אדלשטיין קובע מזוזה בבית המכפלה
יולי אדלשטיין קובע מזוזה בבית המכפלהצילום: חזקי ברוך

חברת הכנסת לשעבר אורית סטרוק, מועמדת ''ימינה'', מותחת ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו שמסרב לאשר בנייה ליהודים בחברון.

"ראש הממשלה נתניהו, דיברת יפה מאד על צדק היסטורי. אבל אתה לא קופירייטר. אתה ראש ממשלת העם היהודי. אתה אמור לעשות. לא רק לדבר", אמרה סטרוק.

היא דרשה מראש הממשלה לאשר בנייה במתחם ה"שוק" בחברון, ''אדמות הנרצחים ממתינות לך יותר מידי זמן. ראש העיר הרוצח ממשיך להחזיק בהן כי אתה לא שולח לו מכתב פשוט שיוציא אותן מידיו. למה אתה מחכה? בושה!".

נתניהו: "איננו זרים בחברון, נישאר בה לנצח"

מוקדם יותר היום (רביעי) השתתף ראש הממשלה נתניהו באירוע הממלכתי לציון 90 שנה למאורעות תרפ"ט. נתניהו נאם בטקס שנערך ליד מערת המכפלה בחברון, והתעלם מהקמפיין שהובילו ראשי היישוב היהודי בתקופה האחרונה בדרישה לאשר בנייה יהודית במתחם ה"שוק" בחברון.

"נישאר בחברון לנצח", הכריז נתניהו. "עמנו נטוע בחברון, איננו זרים בה. אנחנו לא מנשלים אף אחד, אבל אף אחד לא ינשל אותנו". לדבריו, "הנה התשובה לכל אלו שמנסים לטשטש את מורשתנו בארץ".

"באנו לחברון כדי להתייחד עם הקורבנות. באנו בכדי לחגוג את הניצחון. הם חשבו שהם יעקרו אותנו, אבל הם טעו טעות מרה. חזרנו לחברון, חזרנו לבתי הכנסת והישיבות, חזרנו למערת המכפלה. זה הניצחון שלנו".

הוא הוסיף כי "במאורעות תרפ"ט המון ערבי מוסת רצח, אנס, הרס וביזה את היהודים בעיר. היו מעטים באוכלוסייה הערבית שהצילו יהודים. צריך להעריך אותם על כך".

כאמור, נתניהו מסרב לאשר בנייה יהודית במתחם ה"שוק" בחברון, וגם לדרישת התושבים להנגיש את מערת המכפלה לנכים סירב ראש הממשלה להתייחס.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' הגיב: ''בנאומו עכשיו בטקס הממלכתי לציון 90 שנה למאורעות תרפ"ט בחברון, ראש הממשלה הכריע באופן מאוד פשוט בדילמה האם לאשר את השכונה בשוק בחברון או את הנגשת מערכת המכפלה - לא זה ולא זה... אם ימינה לא תהיה גדולה אחרי הבחירות ותוכל ללחוץ עליו זה לא יקרה".