זזים לימין
זזים לימיןצילום: אברהם בניטה צילום אירועים ופרויקטים

קמפיין חדש במחנה הלאומי יצא לדרך במטרה להמריץ מצביעי ימין ביום הבחירות להגיע לקלפי כדי לבחור באחת ממפלגות הימין.

בהסתמך על נתוני ההצבעה בבחירות האחרונות ואלו שלפניהן, ניכר שהכוח הימני לא ממצה את פוטנציאל ההצבעה שלו. עוד עולה מנתונים שנאספו בבחירות 2015, כי ביישובי הפריפריה מצביעים באחוזים פחות מביישובי המרכז.

עידו מאושר העומד בראש המטה מספר "המטה הוקם מתוך ההבנה של הצורך לחיזוק גוש הימין כולו. זו לא פעם ראשונה שהמטה עובד. הפקנו לקחים והשתפרנו לקראת הבחירות שלצערי נכפו עלינו. להגיע ל-61 מנדטים בכל מפלגות הימין זו משימה לא פשוטה, אך אפשרית, כל אדם שמצביע למפלגות המחנה הלאומי צריך לצאת ולהצביע ביום הבחירות אלפי מתנדבים ימשיכו במלאכתם - לעודד ולתמרץ את הציבור לצאת להצביע לאחת ממפלגות הימין".

"צו השעה – להוציא אנשים מהבתים להצביע בבחירות", הדגיש מאושר. ''בזמן אמת ביום הבחירות לא יהיה ניסיון לשכנע למי ממפלגות הימין להצביע, אלא העיקר שיצאו להצביע לאחת המפלגות בגוש. המטרה היא לא לאפשר לאדישות להפיל אותנו. מנתונים שפרסם המכון הישראלי לדמוקרטיה, ניכר כי אחוזי ההצבעה בערים ובישובי הפריפריה, נמוכים משמעותית ביחס לערי המרכז ומתוך כך המחנה הלאומי לא ממצה את כוחו האלקטורלי".

לדבריו, "על מנת להגדיל את אחוזי ההצבעה בגוש הימין, בחנו את הקלפיות בהם יש מעל 70% הצבעה לגוש הימין כאשר בפועל יש אחוזי הצבעה נמוכים באותה קלפי. באופן אוטומטי כל קלפי משוייכת לרחובות בקרבת הקלפי ולכן מיפינו שכונות ורחובות 'בעייתיים' בהם האנשים ממעטים להצביע. הסקירה נעשית על כל הקלפיות בארץ, כאשר אנו מתמקדים בעיקר במקומות בהם יש ריכוזי אוכלוסיה גבוהים".

מי אתם בעצם?

"אנו קבוצת מתנדבים הפועלת להבטיח את שלמות הארץ, ביטחונה ודמותה היהודית של המדינה במימון תנועת הליכוד".

מה היא מטרת הקמפיין בפועל?

''יש לנו שתי מטרות- הראשונה היא להעלות את אחוזי ההצבעה על מנת להשוות אותם לישובים בהם יש הצבעה מאסיבית לשמאל וכן להגדיל את כמות הבוחרים. לטובת כך, מטה 'זזים לימין' מגייס מתנדבים בכל הארץ לפעילות התנדבותית ביום הבחירות משעות אחה"צ ועד לשעת סגירת הקלפיות. הדבר נחוץ ביותר על מנת להגדיל את כמות הבוחרים בגוש הימין על מנת להגדיל את כמות המנדטים במפלגות.

''היעד מבחינתנו הוא הגדלת הגוש בלפחות שניים ואף שלושה מנדטים לגוש הימין, דבר שיכול להכריע את הכף בהרכבת הממשלה. אנו קוראים מכאן לציבור להתגייס, להרתם למשימה, להסתובב איתנו ולמשוך אנשים מהבית. אם כל אחד יפנה למכריו וידידיו, תהיה לנו כמות רבה של מתנדבים פעילים שיכולים לחולל מהפכה''.

כיצד המתנדבים יפעלו?

''מתוך הניסיון ומהכרת המציאות, זוג פעילים יכול להקיש בדלת על כ-20 דירות, כאשר הערכה שרק במחצית מהדירות יהיה מענה. הבקשה מכל משפחה שתפתח את הדלת היא בקשה – פשוט צאו להצביע לגוש הימין.

''ההתנדבות שבע"ה תכריע את הבחירות הקרובות מתאימה לכל אחד ואחת, בפעמים הקודמות הגיע זוג אידאליסטי שרק עכשיו נישא, אב וביתו, וגם משפחות שלמות שעברו ברחובות והוציאו אנשים להצביע.

''כל זוג מגיע אל נקודת הריכוז החל מהשעה 16:00 אחה"צ ביום הבחירות בעיר הרלוונטית הקרובה למקום מגוריו. שם הוא יקבל רשימת של כ-20 דירות על כל שעת פעילות, ויתחיל לעבור בבתים,, בכל איזור רלוונטי יהיה רכז אחראי שיחכה לפעילים בנקודת ההיערכות באותה עיר,או לחילופין בנקודות המוצא המרכזיות. בנקודה זו יקבל הפעיל ערכת הסברה עם מפה ומשימות. לשמחתנו יש היענות רבה של עשרות קהילות ברחבי הארץ שלקחו על עצמן להתנדב ביום הבחירות עצמו ולרתום מצביעים נוספים".

עד כה נודע כי רבנים ראשי מועצות ואישי ציבור רבים תומכים ביוזמת המטה ופועלים בשטח על מנת להגדיל את מספר המתנדבים ביום הבחירות.

יהודה שהתנדב בירושלים בבחירות האחרונות סיפר "אני צופה עייפות ואדישות גדולה כלפי הבחירות, אין כבר כח ובצדק. אנחנו חוששים שאנשים לא יממשו את זכותם להצביע. אם חלילה השמאל יעלה לשלטון כולנו ניפגש בהפגנות בכיכר ציון ובתל אביב, המציאות תהיה הרבה יותר גרועה בכל היבט.

''יש תחושה בקרב הימין שההצבעה שלהם לא תשפיע, המצב הוכרע, חשוב מאוד לתת להם תחושה שכל קול משפיע. החוויה היא מפגש עם עם ישראל שרובו באמת תומך בימין אבל מהווה רוב דומם ואנו רוצים להוציא אותו החוצה מאדישותו. אני תמיד מסתובב עם ילדיי והם מצטרפים אליי לגיוס המצביעים. אני רואה בכך חשיבות עליונה בחינוך הילדים לדמוקרטיה וחשיבותה. פגשתי אנשים רבים שלא תכננו להצביע, לא היה להם איך להגיע ואנחנו דאגנו להם.

''ברגע שהתחלנו עם הקמפיין והתמקמנו הפעילים תושבי השכונה במקום כבר אוטומטית התקבצו שם, לקחו שלטים וחולצות, התנדבו, הגיעו בני נוער מאחד היישובים בבנימין ובאו להתנדב ולסייע. ארגנו רכבים שיהיו זמינים להסיע את התושבים שלא יכלו להגיע... הגענו לתושבים מבוגרים מאוד, חולים, נכים, שלא היה להם איך להגיע וסידרנו להם הסעה.

''בשורה התחתונה הדבר נתן לאנשים תקווה שבכוחם לשנות ולהשפיע. זה גיבש את תושבי השכונה ויצר אווירה טובה ופעילה של אכפתיות. מבחינתי זו הפעילות הכי אפקטיבית שיכלתי לעשות ביום הבחירות, בבוקר הצבענו ובילינו עם המשפחה ואחה"צ התנדבנו במטה זזים לימין. ממליץ לכולם להצטרף''.

לכל שאלה או עזרה אפשר לפנות למוקד הארצי בטלפון: *8364

או באתר "מטה זזים לימין"