יואב קיש
יואב קישצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ח"כ יואב קיש (הליכוד) התייחס לקידום החוק שיחייב להציב מצלמות בקלפיות והבהיר שהמכשול היחידי לאישור החוק וישומו הוא הזמן הקצר שנותר עד הבחירות.

בשיחה עם חברי 'הקבינט' של 103fm הופתע שהנושא הגיע לכדי עימות.

"לכל אדם ברחוב הישראלי צריך להיות חשוב שלא יזייפו את הבחירות", אמר ח"כ קיש, "זה מצב לא הגיוני ואסור שיקרה. ראינו מה קרה בבחירות האחרונות ואיך זה שהשפיע על התוצאות באופן דרמטי. אסור לשחזר את אותם הזיופים שקרו בבחירות הקודמות ולכן ההתעקשות והדרישה. כולם שותפים לוויכוח של איך נספיק להיערך לכך".

הוויכוח הוא אחר. הוא נובע מהטענה שאתם רוצים להרתיע את המצביעים הערבים. שירגישו נרדפים ושמישהו מחפש אותם ואז הם לא יצאו להצביע. מהלך כזה יחזק את גוש הימין.

"אני בעד שכל מקום יהיה מצולם ומבוקר. אני לא מאשים מגזר כזה או אחר. זה נכון שמדובר בתופעה שנפוצה יותר במגזר הערבי אך מבחינתי זה לא קשור. אני רוצה תוצאות אמת ולא מוכן להיות בסיטואציה בה גונבים לי את הבחירות. אני מקווה מאוד שבגלל חשש מהרגשה מסוימת ימנעו מהלך שכזה. שלא ישתמע מדבריך שאפשר לתת למגזר מסוים לזייף את הבחירות כדי שירגיש טוב עם עצמם".

למדנו לפני שבועיים בתחקיר שפורסם ב'הארץ' שהזיופים קיימים בכל המגזרים.

"אז בואו נפתור את זה אחת ולתמיד".

יו"ר ועדת הבחירות והיועץ המשפטי לממשלה אומרים שהרעיון הוא מצוין אך אי אפשר לעשות חקיקה שכזו עשרה ימים לפני הבחירות.

"הטענה העיקרית כביכול כנגד המהלך שאנחנו מובילים זה שאי אפשר להתארגן למהלך מבחינת לוחות הזמנים וזה יכול לפגוע בבחירות. זו טענה שאני יכול להתמודד איתה. אם נתחיל בתהליך חקיקה ונגלה שכך הדבר אז אולי נחליט שזה יהיה תקף לפעם הבאה. אני חושב שאם רוצים – יכולים לדאוג שלא יהיו זיופים".

אולי נתניהו רוצה להראות עוד התנגשות בינו לבין היועץ המשפטי לממשלה, בג"ץ ויו"ר ועדת הבחירות?

"ההיפך הוא הנכון. ראש הממשלה מכבד מאוד את היועץ המשפטי ואת כל מערכת המשפט".

קיבלנו סקופ בריאיון איתך.

"מצד שני הוא לא מפחד להתעמת מולם. אני חושב שליועץ המשפטי לממשלה יש טעות קשה והוא לא יכול לומר שאי אפשר לעשות את זה. צריך לעשות את זה ומחויבים לעשות את זה. אם נגלה שיש התאמות שצריך לעשות – נעשה אותם".