גדעון סער
גדעון סערצילום: קובי ריכטר/TPS

ח"כ גדעון סער היה חבר הכנסת היחיד מהליכוד השתתף היום (חמישי) בוועידת המשפיעים של חדשות 12.

בראיון לדפנה ליאל התייחס סער לקריאת ראש הממשלה נתניהו לחברי הליכוד להחרים את הוועידה: "אני מכבד החלטה של כל אחד שבחר על פי שיקול דעתו, שיקול הדעת שלי היה שנכון להופיע. אלה במות חיונית עבורנו לבטא את העמדות של הליכוד על מנת להגיע לתוצאה הטובה ביותר של הליכוד".

על המתקפה של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לפיה ראש הממשלה נתניהו היה לנסוע לקריית שמונה ולא ללונדון, אמר סער: "זאת כזאת חוצפה, אני זוכר כשאנחנו היינו באופוזיציה היה לנו כלל - כשראש הממשלה נמצא בשליחות מדינית בחו"ל - לא תוקפים אותו בארץ".

"מי שמדבר בשם הממלכתיות כשהוא עושה כזה דבר, כראש ממשלה נמצא בשליחות, הוא לא נמצא בקניות, הוא יושב עם ראש ממשלת בריטניה, אחת הידידות הגדלות של מדינת ישראל שנבחר לא מכבר, בנושאים הכי חשובים, לביטחון ישראל שגנץ מכיר אותם, הוא יודע טוב מאוד איזה נושאים עולים בפגישות מהסוג הזה ואם הוא בוחר לתקוף - זאת אומרת שאין שום גישה ממלכתית ושום קו אדום, התקפה לשם התקפה, לא מכובד ולא ראוי".

סער התייחס גם לאירועים הביטחוניים בגבול הצפון. ''בזירה הסורית ישראל לקחה אחריות על דבר מסוים, בגזרות אחרות - אני לא אתייחס. ישראל לא לקחה אחריות, אבל כל מי שעיניו בראשו מבין שהממשלה הנוכחית בראשות נתניהו מובילה קו נועז, חזק, בלתי מתפשר ושקול".

"הקו הזה הוא נגד שני דברים מאוד קריטיים - הניסיונות האיראניים להתבסס בסוריה, לבנות לנו חזית שלישית במדינה שכנה, כדי להשיג יכולת מהלומה רצינית על העורף האזרחי שלנו. ובעניין הזה רואים ומבינים את הפעילות", הדגיש סער. "הנקודה השנייה זה המהלך של החיזבאללה שהוא גם מהלך איראני להשגת טילים מדויקים, דבר שישנה לחלוטין את פני העימות העתידי בינינו לבין חיזבאללה. מסתבר שהאויבים שלנו לא כל כך ממהרים לפתוח במלחמות נגדנו".

"כשהולכים לקלפי, הדבר החשוב הוא לקחת בחשבון מי יכול לעמוד מול האתגרים הענקיים האלה? עמידה ביטחונית ומדינית. זה אומר גם עמידה מול טראמפ ופוטין כדי לקבל גיבוי לפעילות שלנו ואני חושב שהעם חכם ולכן העם יבחר בליכוד".

סער מעריך שגוש הימין יקבל 61 מנדטים ונתניהו יוכל להרכיב ממשלת ימין-חרדים. "מי שרוצה שתהיה ממשלת ליכוד, ממשלת ימין, חייב שהליכוד תהיה המפלגה הכי גדולה. אם אנחנו לא נהיה המפלגה הכי גדולה, במציאות של התחרות הצמודה הזאת - אנחנו לא יודעים איך תסתיים הרכבת הממשלה. לכן זה היעד שלנו - וכל מי שרוצה סוג כזה של ממשלה, שלא יתפתה מהספינים של ש"ס ומפלגות אחרות ויצביע רק ליכוד".