רק נראה תמים
רק נראה תמיםצילום: iStock

כולם יודעים שמי שאוכל רק צ'יפס כל היום, ככל הנראה לא יהיה רזה במיוחד, אבל מסתבר שיכולים להיות למאכל השומני גם תוצאות קטלניות. נער חובב צ'יפס מאנגליה חווה בימים האחרונים את התוצאות הקשות של אכילת צ'יפס כל היום, כאשר איבד את הראייה והשמיעה שלו כמעט לחלוטין.

צעיר בן 17 מהעיר בריסטול שבאנגליה, חי בשנים האחרונות על דיאטה מיוחדת במינה הכוללת צ'יפס, לחם ונקניקיות ולא שום דבר אחר. הצעיר, שהעדיף שלא לחשוף את שמו, התחיל את הדיאטה המיוחדת כבר בגיל 12, ושנתיים לאחר מכן הוא אובחן כסובל ממחסור בויטמינים. הצעיר התוודה לרופאים על הרגלי האכילה הבעייתיים שלו, וקיבל תוספי מזון כטיפול ראשוני והמלצות לאכילה בריאה יותר.

לדברי המשפחה, למרות שהנער קיבל כל יום כריך ופרי לאכול בבית הספר, הוא סירב לאכול אותם וטען שהוא לא מסוגל לסבול את הטעם שלהם. הנער העדיף להמשיך עם התפריט הקבוע שלו ואף לא הסכים ליטול את תוספי המזון שקיבל.

כמה שנים לאחר מכן הגיע הנער שוב לבדיקה כאשר הוא מתלונן על קשיים בראייה ובשמיעה. הבדיקה העלתה שהמחסור בערכים תזונתיים רק החמיר, וכי הראייה והשמיעה של הנער ניזוקו באופן חמור. בדרך כלל מחסור תזונתי ניתן לטיפול, אך מכיוון שהמחסור אובחן רק בשלב מתקדם מאוד, הנזק אובחן כבלתי הפיך והנער הוגדר כעיוור וחירש.

לפי ההערכות, הנער סובל מהפרעת אכילה חמורה המכונה "הפרעת הכנסת מזון מגבילה" או ARFID. ההפרעה היא למעשה החמרה של אכילה בררנית, במהלכה קיים קושי נפשי לאכול סוגי מאכלים שונים, וקיים מחסור תזונתי חמור.

אז בפעם הבאה שאתם חושבים לאכול רק אוכל מהיר כל החיים, תזכרו גם לחטוף לקינוח איזה תפוח או שניים. זה אולי פחות טעים, אבל ייתכן שזה מה שיציל לכם את הראייה.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!