מדוע גיל קופטש כבר לא מוזמן להרצות בפני חיילים?רשת 13

הקומיקאי ומועמד מרצ לשעבר גיל קופטש התראיין בתכנית "העולם הבוקר" אצל אברי גלעד בעקבות הדחתו מהרצאות בצה"ל במסגרת סיורי הסליחות.

קופטש טען בראיון כי "ארגון ימין קיצוני בשם 'תורת לחימה' כשבכלל בעייתי לערבב בין תורה ללחימה, מצאו שני פוסטים שנוגדים בעיניהם את ערכי צה''ל".

בהמשך השתלח קופטש ברבצ"ר תא"ל הרב אייל קרים ואמר "הוא מפרש את פרשת כי תצא למלחמה ואומר שצריך לאנוס גויות".

כזכור בתחילת השבוע חשף ערוץ 7 לראשונה כי קופטש הודח מהרצאות בצה"ל בעקבות פניית עמותת "תורת לחימה" לראש אכ"א מוטי אלמוז ולקצין החינוך הראשי תא"ל צביקה פיראייזן.

"קצינים הסבו את תשומת ליבנו לכך שמר קופטש נוהג באופן עקבי להשתלח ולהתבטא כנגד המסורת היהודית, הציונות וסמלי המדינה באופן מזעזע אשר לא הולם איש חינוך, ונוגד את ערך כבוד האדם", כתב סרן במילואים הרב איתי אסמן.

דובר צה"ל מסר בתגובה "מר גיל קופטש התבטא במספר פרסומים באופן פוגעני ולא ממלכתי. לאחר בחינת תוכן הפרסומים הוחלט, מתוך רצון לשמור על ממלכתיות בצה"ל, להפסיק פעילות במסגרתה הרצה מר קופטש לחיילים. ההחלטה לא נבעה מהתערבות של גורם חיצוני''.

ארגון תורת לחימה מסר תגובה "גיל קופטש מעוניין להרצות בצה"ל במסגרת 'תודעה יהודית' אך אומר כי בעייתי לערבב בין תורה ללחימה. קופטש משתלח ברב הראשי לצהל ומוכיח כי הוא אינו ממלכתי ואינו ראוי להעביר תכנים לחיילי צה"ל".