משה כחלון
משה כחלוןצילום: פלאש 90

"נושא המצלמות חשוב מאוד לטוהר הבחירות", קובע הבוקר (ראשון) שר האוצר משה כחלון לקראת הדיון היום בממשלה בו אמורה הממשלה לאשר את הצעת החוק להצבת מצלמות במתחמי הקלפיות.

הדיון יתקיים במעמד היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שינסה לשכנע את השרים להתנגד לו, ואולם בליכוד יש מי שהבהירו כי ההצעה תוגש גם אם סיכוייה לעבור קלושים ובכך יבקש הליכוד להוכיח מי המתנגדים למהלך שנועד להבטחת טוהר הבחירות.

היועמ"ש צפוי להבהיר לשרים כי מתוקף היות הממשלה ממשלת מעבר אין באפשרותה להעביר חוק שכזה, וכמו כן לקבוע כי הצבת מצלמות עשויה לייצר אנדרלמוסיה שתקשה על העברת יום הבחירות באופן תקין, בעיקר בשל התנגדות במגזר הערבי.

כאמור אל מול טענות אלה קובע הבוקר שר האוצר בראיון ל'כאן רשת ב'' כי אין מדובר במצלמות פוליטיות, כפי שיש מי שמנסה להגדיר אותן, ומדובר בצעד הכרחי להבטחת טוהר הבחירות, סוגיה שהעסיקה את המערכות השונות רבות מאז הבחירות הקודמות בהן התגלו ליקויים רבים.

"היו אי סדרים חמורים שעדיין נבדקים", אומר כחלון בהתייחסו לבחירות הקודמות. "צריך לעדות את זה", הוסיף ובהתייחסו להתנגדות היועמ"ש העריך כי אם היועץ ימשיך להחזיק בהתנגדותו קשה לו להאמין שמישהו ינסה להעביר בכל זאת את הצעת החוק. "זה דבר נכון והגיוני. מבקשים כאן רק שקיפות ולא להסתיר כאן כלום. צריך לבדוק דווקא את מי שמבקש להסתיר".