נשות הכותל
נשות הכותלצילום: דוברות

מפלגת נעם מפרסמת הבוקר (ראשון) את הצעתה למתווה שישמור על קדושת הכותל וקוראת לרבנות הראשית להיות הגוף הבלעדי עם הסמכות בכל ענייני הכותל המערבי.

בהודעתה לתקשורת מפרטת המפלגה את שלוש הפעילות שתבצע:

א. ביטול מתווה הכותל - ביטול כל התוכניות, לרבות הקיימות, בדבר חלוקת הכותל ומסירתו לארגוני הרפורמים. הרחבה הקיימת לרפורמים (רחבת בנט) תהרס ו/או תוצב בה מחיצה וינהגו בה ע"פ הוראות הרבנות הראשית בלבד.

ב. הסדרת הכותל בחוק - קידום 'חוק הכותל', אשר יעגן בחוק את הקביעה כי הכותל קדוש לכל ארכו וכי הסמכות הבלעדית על הכותל תימסר לרבנות הראשית.

ע"פ החוק הקרן למורשת הכותל והמקומות הקדושים תועבר ממשרד רה"מ ותהיה כפופה לרבנות הראשית לישראל ותפעל ע"פ הוראותיה והנחיותיה.

ג. אכיפת החוק בכותל: ע"פ ס' 2 (א) לחוק השמירה על המקומות הקדושים, תשכ"ז-1967 - המחלל מקום קדוש או הפוגע בו בכל דרך אחרת, דינו - מאסר שבע שנים.

מארגון נשות הכותל נמסר בתגובה "ההיסטוריה הוכיחה שמעצרים נגד נשות הכותל לא יפחידו אותנו בדרך למטרה: שוויון לנשים באתר שהוא סמל העם היהודי. מדינה ליברלית לכל יהודי ויהודיה. אם מפלגת נעם והליכוד א לתתכן מטכסים עצה כיצד לעצור אותנו, מדובר בבגידה נוספת ביהדות התפוצות וביהדות הפלורליסטית בארץ".