לקראתי מצאתיך
לקראתי מצאתיךצילום: ידיעות ספרים

חודש אלול, חודש הרחמים והסליחות, הוא מועד לספרי אמונה, מחשבה, תשובה ומה שביניהם.

ספר חדש של הרב חיים סבתו "לקראתי מצאתיך – פרק אמונה" ראה אור בראש חודש אלול וכולו עוסק בחיבור שבין הדברים.

כל ימיו האדם מבקש. כך מתאר הרב סבתו את אורח חייו של האדם באשר הוא אדם. חילוני כדתי, מאמין וכזה שלא, תמיד, מסכם הרב את מהות ספרו החדש, אם העולם לא הטעהו בדמיוניו ולא התעהו באורחותיו, אם לא איבד את נקודת האמת שבלבבו, אם לא הוכתם טוהר נשמתו, משוטט הוא האדם ברעיוניו, ושואל ומבקש פשר לחייו, מחפש מה תכליתם. ונתיבות רבות מובילות אותו לאמונה.

הספר, לקראתי מצאתיך, מבקש להוליך את האדם בעדינות בדרכי האמונה הפשוטה והטהורה, הנובעת מהלב. יסודות אמונה, מחשבה ומוסר: חופש בחירה והתגלות, יראה, אהבה ועין טובה, ועוד שלל נושאי יסוד. ואכן, כל אלה נידונים בספר, בסגנונו הספרותי האהוב של הרב סבתו, ופורשים בפני הקורא השקפת עולם רחבה המעוגנת במקורות הקלאסיים של היהדות.

וכך גם בספרו החמישי מתפייט הרב בדרכו המיוחדת וכותב "ויש שעות, שהמבקש, רוחות העולם סוערות בו, והוא מתנודד. משברים מחוץ וסערות מבית מדריכים את מנוחתו ומצערים אותו, והאמת מתנודדת לו, עִתים נגלית לו ועתים נכסית ממנו. והוא בודד, ונפשו צועקת בחבליה: "תָּעִיתִי כְּשֶׂה אֹבֵד בַּקֵּשׁ עַבְדֶּךָ!", "אֶת פָּנֶיךָ ה' אֲבַקֵּשׁ, אַל תַּסְתֵּר פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי!". ובצאתו לקראת ה', ימצא שיצא הוא כבר לקראתו, ושבה אליו רוחו.

הרב סבתו מוסיף "אם יהיו כל הימים דיו וכל הקנים קולמוסים, אין אני יכול לכתוב עלה אחד מאלף אלפי אלפים שאפרע בו חובי לא-ל הרועה אותי מעודי, אבל ליפטר מן החוב בלא כלום אי אפשר לי, לפיכך אמרתי אשיחה לי כמה פרקי אמונה, ואיבנה אני, ואולי גם כמה קוראים מהם.

לא חוקר אני, ולא הוגה דעות אני; אין אני רופא אמן שבכוחו לתת צרי למכאובי אמונה בדורנו. לא הילכתי בגדולות ובנפלאות ממני, אבל משחר ילדותי האמונה מקשקשת בי כזוג. מעט ממה שקראתי, וממה ששמעתי וממה שמרגיש לבבי, אותו כתבתי לפניכם. ותקוים בנו תפילת המשורר במקראיו: "דרכיך ה' הודיעני, ארחותיך למדני. הדריכני באמיתך ולמדני, כי אתה א-להי ישעי, אותך קיויתי כל היום."

ספר מלא רוח ותבונה ודיעה את ה' כמים לים מכסים וגם בספר זה כקודמיו, מאמרים רבים בסוגיות תלמודיות, תרבותיות וחינוכיות.