יריב לוין: "היועמ"ש הוא רק יועץ"

שר התיירות יריב לוין תקף הבוקר (ראשון) בחריפות את היועץ המשפטי לממשלה, על רקע התנגדותו לחקיקת חוק המצלמות.

עם כניסתו לישיבת הממשלה אמר לוין, "ראשי מערכת אכיפת החוק, במקום להילחם בזייפנים, במקום לעשות את כל מה שנדרש ולהשתמש בכל אמצעי שיבטיח את תקינות הבחירות, עושים בדיוק ההפך. נלחמים בנו כדי למנוע הצבה של מצלמות שכל התכלית שלהן היא שהבחירות תהיינה תקינות".

לוין הדגיש, "לא מדובר בהצבה של מצלמות מאחורי הפרגוד, מדובר במצלמות שמוצבות כיום בסופר, ברחוב ובכל מקום ודווקא במקום במרכזי שבו הן צריכות להיות, באולם שבו מתקיימת ההצבעה, כשהמצלמה צריכה להיות מכוונת כל הזמן לתיבת ההצבעה כדי להבטיח שאף אחד לא יכניס מעטפות וימחק שמות של אנשים שלא הצביעו, דווקא שם ראשי מערכת אכיפת החוק מנסים למנוע את הדבר הזה. אני חושב שזה בלתי מתקבל על הדעת".

"אני מתכוון לשאול את היועץ המשפטי על התנגדותו", ציין לוין, "אין לזה שום הסבר הגיוני, אין לזה שום הצדקה. החוק הזה חיוני לדבר הבסיסי ביותר: הבטחת השוויוניות, טוהר המידות, מניעת זיופים ותקינות ההליך הדמוקרטי".

"באירוע הזה נחשפת הצביעות של אנשי השמאל במלא עוצמתה", תקף לוין, "אלה שמדברים גבוהה גבוהה על שקיפות על תקינות ועל טוהר מידות, הם פתאום מתנגדים להליך הזה. ואני שואל אותם למה? כי אתם רוצים לקבל קולות של מישהו שלא בא להצביע ומישהו זייף את הבחירות והכניס מעטפות לתיבת הקלפי? זה לא אינטרס שלכם שהבחירות תהיינה תקינות?".

לקראת סיום הבהיר לוין כי התנגדות היועמ"ש אינה מחייבת את הממשלה, "אנחנו מכבדים תמיד את עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה אבל אני מזכיר - הוא יועץ. הוא לא בא במקום הממשלה ובמקום השרים. אנחנו נשמע את עמדתו ובסופו של דבר מי שמוסמך להחליט זו הממשלה".