ראשי מפלגת נעם
ראשי מפלגת נעםצילום: ועדת הבחירות המרכזית

צאו לרחוב ונהלו משאל קצר מול כל דרדק מזדמן הנמנה על מחנה הימין בישראל. תשאלו מהו האינטרס הצרוף שלו לשבועיים הקרובים.

הוא יאמר לכם מבלי לחשוב פעמיים: להותיר את ממשלת הימין על כנה; למנוע הקמת ממשלת שמאל.

זהו אינטרס הליבה של כל אשר בשם יהודי ימני ייקרא. הסיבה פשוטה, יסביר לכם הדרדק התורן בעוד דקה של חסד. אם תהיה ממשלת ימין – רגבי הארץ לא יוחלקו; אם תהיה ממשלת ימין – הסטטוס קוו בענייני דת ומדינה יישמר; אם תהיה ממשלת ימין – הקול המסורתי יקבל את הביטוי הטוב ביותר בסדר היום העתידי.

אבל מה שמובן ונהיר לכל דרדק בישראל משום מה לא מובן לאנשי מפלגת 'נעם'.

קודם כל שלטי החוצות האימתניים. מפלגת נעם מציפה את ערי הארץ בימים אלה בדרישות הנוגעות לצביונה היהודי של המדינה. במודעות הענק היא מספרת שהיא דורשת את ביטול ההכרה הממשלתית ברפורמים, את שמירת השבת במרחב הציבורי, ובקיצור את שמירת הסטטוס קוו.

היא לא המציאה את הגלגל. יהדות התורה וש"ס רוצות את אותו דבר. כך גם שר החינוך הרב רפי פרץ ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ'. הם פועלים לכך בהיותם בתפקידיהם המיניסטריאליים לאורך השנה, והם כמובן ימשיכו לפעול לקידום נושאים אלו לאחר הבחירות.

הבדל דק אחד בין השניים: בעוד מפלגת נעם נעלמת עוד שתי דקות מהמפה הציבורית לאחר שלא תעבור את אחוז החסימה, המפלגות הדתיות והחרדיות יישארו ויקרינו את משנתם ופועלם.

אך ראו איזה פלא: בעוד שנעם מצלצלת בימים אלה בפעמוני הדת ומעל לשלטי החוצות בערים הגדולות, המפלגות החרדיות והדתיות מורידות פרופיל בכל הנוגע ליחסי דת ומדינה.

גם את הסתירה הזו יסביר הדרדק התורן בן ה-8: סדר יום ציבורי ערב בחירות העוסק בענייני דת ומדינה מעמיק את הקיטוב בעם, מעצים בקרב מצביעי השמאל את השנאה כלפי הדת וצפוי להעלות את אחוזי ההצבעה אצלם ביום הבחירות וכדי להימלט מאימת הדין.

כך בעצם נולד קמפיין 'מדינת הלכה' של אביגדור ליברמן ויאיר לפיד שמכה בקוטל המסורתי במדינה ועשוי להכתיר בעוד שבוע וחצי ממשלת שמאל. הפרחים לאנשי 'נעם'.

או סילוף האמת. בימים האחרונים אנשי נעם יוצאים בקמפיין שהצבעה לרב פרץ משמעותה הצבעה לנפתלי בנט, או הצבעה לסמוטריץ' משמעותה הצבעה לאיילת שקד.

מבלי להיכנס להבדלי הגישות המינוריים בין שקד ובנט לפרץ וסמוטריץ' – מדוע להטעות את הבוחר הימני? הרי באותה מידה הצבעה לנפתלי בנט ואיילת שקד משמעותה הצבעה לרב פרץ ובצלאל סמוטריץ'? מה התועלת באחיזת העיניים הזו שרק קורעת את הימין מבפנים ועלולה להכתיר את ממשלת השמאל.

בעוד כמה ימים צפויה מפלגת נעם להסיר רשימתה לאחר שיובהר לה למעלה מכל ספק כי היא לא צפויה לצלוח את אחוז החסימה. אנשי 'נעם' מסבירים כי הם מרעישים עכשיו כדי להיכנס לתודעה הציבורית.

למרבה הכאב הם לא מבינים שבאמצעות הקמפיין האגרסיבי והפוגעני הזה הם מחרבים את כוחה של היהדות המסורתית בישראל. כמה קל לקלקל, כמה קשה לתקן.