נתניהו בפתח ישיבת הממשלה
נתניהו בפתח ישיבת הממשלהצילום: חזקי ברוך

שר המשפטים לשעבר, דן מרידור, תקף בחריפות בתוכניתה של ענת דוידוב 'איפה הכסף' ב-103fm את המהלך לאישור חוק המצלמות שבוע וחצי לפני הבחירות וסבר כי תנועת הליכוד איבדה את דרכה ההיסטורית.

"במסגרת הזלזול והפגיעה ביועץ המשפטי לממשלה שנמשכת כבר שנים - זה עוד צעד. העניין הוא לא המצלמות עצמן אלא החיפזון בדקה ה-90 של המשחק. הליכוד של היום הוא ההיפך הגמור ממה שהיה כל חייו. זו הייתה מפלגה ממלכתית שדאגה לשלטון החוק והיום היא פועלת הפוך.

''מביזוי והתקפות על נשיא המדינה ועד מתקפה על היועץ המשפטי לממשלה, ועדת הבחירות המרכזית, המשטרה, הפרקליטות והתקשורת. הדבר המרכזי הוא שצריך להסיר את המסכות. נאמר שכוונת חוק המצלמות היא להפחיד מצביעי הציבור הערבי. זה דבר שהוא לא לגיטימי".

חשוב להזכיר גם את האוכלוסיה החרדית. זה גזעני כלפי אלה וכלפי אלה.
"בבחירות האחרונות הפנו את המצלמות כלפי החברה החרדית והיו כאלה שהתגאו בכך שהצליחו להוריד את אחוזי ההצבעה של האוכלוסיה הערבית. זו שבירת המוסכמות שמצטרפת לשורת צעדים מסוכנים. דמוקרטיה היא לא רק אמירות פורמאליות אלא גם כיבוד המוסדות וההחלטות. שינוי החוק בדקה ה-90 זה דבר עקום. פעם ראשונה מאז שקמה המדינה עומד אדם שרוצה שהכנסת הבאה תעצור את התהליך השיפוטי ותיתן לו חסינות. על זה הבחירות וזה דבר חמור".

הבחירות הן על גורלו האישי של נתניהו. אם הנושא היה כל כך חשוב לו הוא יכול היה לחוקק אותו במהלך העשור בו הוא מכהן כראש הממשלה.
"השקר הפך להיות שיטה. בכל מערכת שאני זוכר היו טענות על אי סדרים וזיופים. כעת ברגע האחרון החליטו לשנות את החוק וליצור אווירה שהערבים מאיימים ונעים לקלפיות באוטובוסים".

הערבים נוהרים לקלפיות באוטובוסים של בחירות 2015 זה בדיוק כמו הערבים מזייפים את הבחירות ב-2019?
"נכון. אלו דברי הבל ודברי תעמולה מסיתה".

אנחנו רואים איך רוב חברי הליכוד מתיישרים עם מה שרוצה מנהיג המפלגה. אף אחד לא מעז לומד דבר. מה זאת התופעה הזאת?
"אלו שמדברים אחרת אינם נמצאים בליכוד. הם בחוץ. הם לא יצביעו לליכוד הזה. הליכוד שאני הכרתי חיזק את בית המשפט ואת האינטרס הלאומי והליברלי".

היום בגין כבר שמאלן.
"זה די עצוב. תנועת הליכוד היא תנועה חשובה והיסטורית שמאבדת את דרכה ואת היושר הפנימי. יש כיום בתנועה קבוצת מנהיגים וחברי כנסת ולא רואים אף אדם אחד שקם ואומר 'עד כאן'".