מצלמה נסתרת
מצלמה נסתרתצילום: אייסטוק

ועדת הבחירות המרכזית העבירה לידיעת הממשלה את עמדתה בנוגע לחוק המצלמות, והבהירה כי השמירה על טוהר הבחירות לכנסת היא בראש מעייניה.

לאור זאת, גיבשה הוועדה, בנוסף לאמצעים שננקטו עד כה, "חליפת הגנה" להבטחת טוהר הבחירות ובין היתר תופעל סיירת פיקוח על טוהר הבחירות שתהיה מורכבת מכ-3000 מפקחים, חלקם עורכי דין ורואי חשבון, אשר יהיו מצוידים במצלמות גוף משוכללות שעומדות בתקן של המשטרה.

מפקחים אלה יסיירו במהלך יום הבחירות בכל הקלפיות בארץ, ויוכלו להפעיל את המצלמות רק באישור נציגי ועדת הבחירות המרכזית כל אימת שיתגלה חשש לפגיעה בטוהר הבחירות.

מעבר לכך, בעת ספירת הקולות, הליך הספירה יצולם במלואו בקלפיות בעייתיות מן העבר ובקלפיות שנבחרו עפ"י קריטריונים שגובשו בוועדת הבחירות המרכזית.

מתווה זה אושר על ידי יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר, ונשיאות ועדת הבחירות המרכזית שחברים חה"כ דוד ביטן – נציג הליכוד, חה"כ משה ארבל – נציג ש"ס, גיל סגל – נציג כחול לבן וסמי שושן – נציג מפלגת העבודה.

"נשיאות הוועדה סברה כי יש במתווה זה, הסדר מספק לכל ההסתייגויות שהועלו, וכי נקיטה בדרך אחרת עלולה לפגוע בטוהר הבחירות ובסדר התקין של הבחירות", אמרו בוועדת הבחירות.