מנהטן, ניו יורק
מנהטן, ניו יורקצילום: ISTOXK

בעידן של ריביות נמוכות ושליליות קשה מאוד למצוא הזדמנויות השקעה ראויות לשמן מבלי לקחת סיכונים של ממש.

כל מי שמחפש אפיק השקעה מכל סוג שהוא, לטווח קצר וארוך, להכנסה שוטפת או להכנסה חד־פעמית, נאלץ למצוא את דרכו במבוך המפותל של העולם הפיננסי. השקעה במטבעות יציבים מניבה הכנסה נמוכה מאוד. השקעה במטבעות תנודתיים מסוכנת מאוד ויכולה להניב הפסד גבוה מאוד אל מול רווח גדול.

השקעה בשוק ההון בימים בהם מתגוששות ביניהן שתי המעצמות הכלכליות של העולם, אינה רעיון טוב במיוחד. די בציוץ של הנשיא טראמפ כדי להפיל את הבורסות בעולם כפי שקרא בסוף החודש הקודם (אוגוסט) שהיה הגרוע ביותר מאז מאי האחרון וזה ממש לא הסוף. טלטלות יהיו מנת חלקם של המשקיעים בשנים הקרובות עד שכולנו נתגעגע ל"מלחמת הסחר" שמנהלות ארצות הברית וסין.

אז מה, נשקיע בנדל"ן? הכלכלנית הראשית באוצר כתבה בדו"ח האחרון שפורסם בתחילת ספטמבר כי משקיעים שנכנסו לשוק החל מינואר 2016 נמצאים בסיכון גבוה מאוד להפסד הון. ועל התשואות שמקבלים המשקיעים על דירות להשכרה בישראל כבר אין מה להוסיף. אז מה עושים? מחפשים הזדמנויות השקעה "שוות" ומסתבר שיש כאלו, בעיקר כאלו שכבר "התמלאו" או עומדים לפני אקזיט.

זו הסיבה שההצעה להשקיע בפרויקט של 311 מיליון דולר בברוקלין שבניו־יורק משכה את עינינו. ההצעה, של קבוצת ההשקעות 'בסדנו', אינה זוכה לבולטות יתרה אך שווה לקרוא את האותיות הקטנות שבה. ההשקעה היא בפרויקט מגורים של עשרים ושש קומות על מתחם "משולש" מול קו הרקיע של מנהטן, סמוך מאוד לגדת ההדסון.

מעבר לעובדה שמדובר בהשקעת ענק שכבר "נתפסה" ברובה על־ידי גופים ומשקיעים גדולים, מציעים ב'בסדנו' דובדבן של ממש. למשקיעים מאה אלף שקלים ומעלה, תוספת של חמישה אחוזים בבסיס לחישוב הרווח, ולמשקיעים מאתיים אלף ומעלה, תוספת של שבעה אחוזים. וזה המון כסף. מעטות הן הזדמנויות ההשקעה מהסוג הזה. ניתן להניח שאם הם מוכנים להוסיף למשקיעים כזה סכום, הם בוודאי מרוויחים יותר גם אם מדובר ב"מבצע" לזמן מוגבל.

ויש עוד משהו שאמנם לא מפתיע משום שכבר ראינו כמוהו, אבל גם הוא סוג של דובדבן. בין חמישה־עשר המשקיעים הראשונים שיירשמו להשקעה בפרויקט בימים הקרובים, תוגרלנה חמש חבילות טיסה ואירוח על חשבון הפרויקט כולל, כמובן, ליווי אישי צמוד בשטח הפרויקט, שכאמור, כבר בעיצומה של הבנייה שכן מרבית המימון הדרוש כבר הושג בארצות הברית גופא.

"אנחנו חושבים שזו הזדמנות שהצלחנו להנגיש לציבור הישראלי שמשווע להשקעות משתלמות", אומר מנהל זרוע הנדל"ן של בסדנו בצפון אמריקה, ישי ברסלויער. בימים בהם נחרדים המשקיעים נוכח כל ציוץ של ממשל טראמפ ומול כל הודעה של הממשלה בבייג'ינג, הזדמנות השקעה מהסוג הזה היא בהחלט לא בגדר חזון נפרץ.