סוכנות הידיעות רויטרס מפרסמת הערב (ראשון) ציטוטים של גורמים דיפלומטיים המעורבים בעבודת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, לפיהם פקחים מצאו שרידים של אורניום במתקן בטהרן, שראש הממשלה חשף את דבר קיומו בנאום שנשא בעצרת האו"ם בשנה שעברה.

לדברי הגורמים, הסוכנות פנתה לאיראן כדי לקבל ממנה הבהרות בנושא, אך לא נענתה עד כה.

נזכיר כי בנאום באו"ם כינה ראש הממשלה את האתר בטהרן 'מחסן אטומי חשאי' ואמר כי על פי הבדיקות הישראליות הוא משמש את תכנית הגרעין.

"לאיראן יש עוד מתקן סודי בטהרן - מחסן אטומי סודי שבו מאחסנים כמויות עצומות של ציוד וחומרים הקשורים לתכנית הגרעין של איראן", אמר נתניהו בספטמבר שעבר ואף הציג צילום אוויר ובו סימון של מיקום המחסן עליו דיבר.

הוא הוסיף, "כמו הארכיב הגרעיני שחשפנו מדובר במקום שנראה תמים. ניתן לראות אותו בגוגל. זהו המתקן הסודי השני שלהם".

"מדוע איראן שומרת ארכיון אטומי ומחסן אטומי סודיים? הסיבה היא שהם לא נטשו את מטרתם לפתח נשק גרעיני. מה שאיראן תחביא - ישראל תמצא", אמר ראש הממשלה.

באותו נאום דרש נתניהו מהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לפעול כדי לאתר את המתקן. מתברר שלקח חודשים ארוכים עד שהפקחים אכן נשלחו. למרות שהאיראנים הסירו כל עדות לקיומו של המחסן, הדגימות שנלקחו מהמקום הראו עקבות ברורים של אורניום בקרקע.

גם ארה"ב מודעת הן למציאת הדגימות והן לעובדה שאיראן לא התייחסה לפניות הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בנושא. לפי שעה האמריקנים טרם מסרו התייחסות, אבל גורם בממשל אמר כי לדעתו כל הצעדים שננקטים נגד איראן בעת האחרונה, לוקחים גם את הנתונים על אותו מחסן בחשבון.