בקרוב נתב"ג לא יעמוד בעומס הטיסות: "לא יהיה מאיפה לנחות ולהמריא"

יו"ר איגוד הטייסים הישראלי מודאג ממצב התשתיות בישראל ומקווה שבקרוב ייבנה שדה תעופה בינלאומי חדש.

ניצן קידר , ח' באלול תשע"ט

מטוס ממריא בנתב"ג
מטוס ממריא בנתב"ג
צילום: קובי ריכטר/TPS

מומחה תעופה אמריקני הזהיר את ראש הממשלה בנימין נתניהו כי נמל התעופה בן גוריון לא יעמוד בעומס הטיסות בתוך 4 שנים, והדבר עלול לגרום לעלייה דרמטית במחירי הטיסות.

יו"ר איגוד הטייסים הישראלי, מידן בר, אינו מופתע מהמצב. "צריך לזכור שמדינת ישראל עומדת עם שדה בינלאומי אחד גדול שהוא רב מסלולי והוא היחיד שלנו. לכן, כל מומחה בעל שם עולמי שאומר דבר כזה - שווה להקשיב לו".

בשיחה עם ערוץ 7 מספר בר: "העומס בנתב"ג בהחלט מורגש, אבל אני חושב שלא הוא הסיפור כאן, אלא ההסתכלות לטווח ארוך. מומחה התעופה הזה בסך הכל מנסה לומר לממשלה ששדה תעופה לא בונים ביומיים או בשנה וצריך להסתכל קדימה.

''ככל שהיצרנים מוכרים יותר מטוסים ויותר אנשים טסים, אין ספק שזה יגיע גם לכאן. יכול להיווצר מצב שבו בעוד מספר שנים יהיה מאוד קשה לטוס לישראל וממנה, לא בגלל שהשמיים נהיים צפופים יותר, אלא בגלל שלא יהיה מאיפה לנחות ולהמריא", מזהיר בר.

באיגוד הטייסים משוכנעים כי התשתיות הן הבסיס לצמיחה. ''אם לא התחלנו לבנות עד כה שדה תעופה בינלאומי גדול ורציני בישראל אז לא יהיה לנו כזה בקרוב. אין ספק שיש לנו מקום להתייעל ולהכניס יותר נפח של תנועה לנתב"ג. לא ייתכן מצב שבנמל התעופה בן גוריון יש כ-20 תנועות בשעה על שלושה מסלולים ובגטוויק בבריטניה יש 50 תנועות בשעה על מסלול אחד. זה יכול לענות על הגידול הטבעי, אבל לא יכול להחליף ראייה ארוכת טווח כפי שהיתה בנמלי הים, ברכבות ובכבישי ישראל".

בר קורא להסתכל על התעופה הישראלית כנכס אסטרטגי וגם לנהוג בו ככזה. ''זה יכול להביא לנו הרבה מאוד השקעה, להכניס כסף למדינה, להביא תיירים. יש מה לעשות ויש דרך, פשוט צריך לעשות''.