ספרופולוס, הפסד שני ברציפות בהכנה
ספרופולוס, הפסד שני ברציפות בהכנהצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א בכדורסל

סימן לבאות? מכבי תל אביב סופרת הפסד שני במשחקי ההכנה בטורניר הכדורסל המתקיים בפולין כשהפסידה הערב (ראשון) לאלופת פולין מארחת הטורניר, אנוול ולוצלאבק בתוצאה הדרמטית והצמודה 81:83.

המכבים מת"א שביצעו מספר החתמות מעניינות במהלך פגרת הקיץ, בראשן החזרתו של הבן האובד עמרי כספי מליגת הכדורסל הטובה בעולם, ליגת ה-NBA לאחר עשור, נראו שוב לא מספיק טוב, בעיקר בחלק ההגנתי ואיפשרו לפולנים המארחים שנחשבים לקבוצה בינונית לנצח בתום משחק צמוד והפכפך.

המכבים שהפסידו בפתיחת הטורניר במהלך השבת האחרונה לפרטיזן בלגרד הסרבית, נראו רע גם בחלק ההתקפי כשמעל כולם מי שאיכזב משחק שני ברציפות הוא דווקא כספי שעושה רושם כי ייקח לו זמן רב לשוב לכושר משחק לאחר חודשים ארוכים בהם לא שיחק בשל פציעה.

בהיעדרו של כספי, מי שנתן שביב של תקווה עבור הנהלת הצהובים מת"א הוא MVP אליפות אירופה לנבחרות עתודה בקיץ האחרון, דני אבדיה כשיחד איתו בלטו הרכז שהגיע על תקן מחליף והפך להיות הפותח בשל היעדר רכז טבעי נוסף - וולטרס וכן אליז'ה בראיינט שהגיע מהפועל אילת במהלך הקיץ האחרון.

המשחק נפתח דווקא מצויין מצידם של האורחים מתל אביב, אלופי ליגת העל הישראלית אשתקד, כשאלה פתחו עם ריצת 10:0 בזכות הגנה אינטנסיבית ושלשות מדוייקות של וולטרס ודורסי. הפולנים לקחו פסק זמן מהיר ואחריו ביצעו ריצה של 0:11 בדרך ליתרון, כאשר הצהובים מראים רכות הגנתית, ולא בפעם האחרונה הערב.

שתי הקבוצות הרבו להחטיא מקשת השלוש והמשחק הפך להיות צמוד והפכפך כשפעם הפולנים מובילים ופעם התל אביבים. דווקא דני אבדיה הצעיר היה שם עבור התל אביבים ולאחר 10 דקות ראשונות של משחק ירדו שתי הקבוצות בשיוויון 17:17.

את הרבע השני פתחו הפולנים טוב בעיקר בזכות יכולת אישית גבוהה של ריקי לידו ופתחו פער קטן בן 4 נקודות. זוסמן וקלויארו, שניים מהשחקנים שהמשיכו במכבי מהעונה שעברה, שמרו את מכבי בתמונה ולקראת סיום המחצית הראשונה הובילה מכבי במה שעזר לה לרדת להפסקה ביתרון 7 - 47:40 כשאלייז'ה בראיינט ונייט וולטרס היו למצטיינים בשורותיה ברבע זה.

נגמר? הצחקתם את הפולנים. עם שתי שלשות מצויינות בפתיחת הרבע השלישי החלו המארחים לנגוס ביתרון הצהוב ואיבודי כדור בהתקפה של התל אביבים הפכו את התוצאה שוב. בדקה האחרונה לרבע, כריס דואו שחקנה לשעבר של עירוני נס ציונה קלע סל וסחט עבירה בדרך להפרש חמש נקודות, ולרבע האחרון ירדו הפולנים כשהפעם הם אלו שמובילים עם 61:66.

מכבי לא ויתרה. שתי שלשות של בראיינט בתחילת הרבע הרביעי החזירו אותה למשחק ואסיסט שמסר לג'ייק כהן, עוד שחקן שהמשיך במכבי מהעונה שעברה, החזירה את מכבי ליתרון מזערי בן 3 נקודות.

לאחר שלוש דקות עקרות ומלאות באיבודי כדור, הצליחה מכבי לייצר מעט מומנטום חיובי אבל ריקי לידו עצר את ההתלהבות והפך כמעט לבדו את התוצאה.

העצבים החלו לדבר ועבירה בלתי ספורטיבית של קווינסי אייסי, ארבע דקות לסיום המשחק נתנו לפולנים את היתרון בחזרה, ממנו המכבים מת"א כבר לא הצליחו לחזור על אף כל ניסיונותיהם של וולטרס ובראיינט לסגור את הפער.

גם שלשה ענקית של דורסי עם הקרש שצימקה את הפער לנקודה אחת בלבד, שתי שניות לסיום, לא מנעה מהתל אביבים לספוג הפסד שני ברציפות במשחקי ההכנה שלה באירופה ולמעשה לסיים את הטורניר בפולין עם 0 ניצחונות, 2 הפסדים ומקום אחרון. אמנם זו רק ההתחלה אך למכבי יש עבודה רבה לעשות בטרם תחל לה עונת 2019/20.

כעת תמריא מכבי לצרפת לטורניר נוסף בו תיקח חלק, במהלכו תתמודד נגד שטרסבורג, שולה ויריבה נוספת שזהותה עוד לא ידועה. לאחר מכן תשתתף מכבי תל אביב בטורניר המסורתי על שם פאבלוס ינאקופולוס באתונה כשתשחק כבר נגד יריבות קשות הרבה יותר דוגמת פנאתינייקוס, מילאנו ופנרבחצ'ה. אז כבר יצטרכו הצהובים לספק יכולות הרבה יותר גבוהות כדי למנוע מהאוהדים להגיע דואגים לעונה שבפתח.

קלעו למכבי: נייט וולטרס 15 נקודות, אלייז'ה בראיינט 14 ו-4 אסיסטים, טיילר דורסי 12, יובל זוסמן, קווינסי אייסי ואנג'לו קלויארו 8 נק' כל אחד, דני אבדיה 5 נק', 3 ריבאונדים ו-3 אס', אות'לו האנטר (9 ריב') וג'ייק כהן 4 כ"א, עומרי כספי 2 נק' ו-4 אס', ג'ון דיברתולומיאו 1.

הרבו לקלוע לאנוויל: ריקי לידו 27 נק' ו-6 אס', צ'ייס סיימון 20, טוני רוטן 14.