סמוטריץ'
סמוטריץ'צילום: ערוץ 7

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' סירב לקבל את "ההתנצלות הרפה", כלשונו, של כתב 'חדשות 13' עמרי מניב בעקבות הפרסום השקרי אודות הרב אסף נאמבורג ממכינת "עוצם".

השר סמוטריץ' התקומם גם כנגד "השמחה לאיד", כביכול, בה האשים מניב חלק מהפוליטיקאים שתקפו אותו לאחר שנחשפו ההקלטות המלאות של הרב אסף נאמבורג.

בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב השר סמוטריץ': "לא עמרי, אנחנו לא 'שמחים לאיד'. אנחנו כואבים ומתקוממים נגד קמפיין שנאה שקרי ומכפיש, נבזי, מתוכנן ורציף, שאתה וחבריך מובילים כבר זמן רב נגד היהדות והציונות הדתית".

"לא קונה את ההתנצלות הרפה הזו שלך ובטח לא את ההתקרבנות שבסופה. הקורבן הוא לא אתה אלא הרב נמבורג והציונות הדתית כולה", הוסיף.

"הדברים שלו בסדרת השיעורים הזו כל כך ברורים לכל מי שמקשיב להם, שאחת משתיים: או שאתה והעורכים שלך חובבנים, בורים וחסרי הבנת הנשמע, או שאתה משקר וידעת את האמת ובכל זאת החלטת להוציא את הדברים מהקשרם כדי להכפיש. כך או כך אתה לא ראוי להיקרא עיתונאי ולהמשיך בעבודתך. את מבזה אותה".

אמש (ראשון), חשף העיתונאי חנן עמיאור מאתר "פרספקטיבה" את ההקלטות המלאות של הרב אסף נאמבורג, הקלטות מהן נלקחו ציטוטים חלקיים והוצגו בחדשות 13 כדי להכפיש את נאומבורג ואת מכינת עצם שבה נמסרו שיעוריו.

באמצעות הקרנת קטעים חתוכים וערוכים משיעוריו, הוצג הרב נאומבורג כרב קיצוני שמטיף להתבדלות מוחלטת מחילונים ואף להימנעות משירות בצבא.

לאחר מכן התנצל מניב על שידור הכתבה שהכפישה את הרב נאומבורג והציגה אותו כמי שתוקף את הציבור החילוני ומתנגד לשירות בצה''ל. "אני מבקש להתנצל. צפיתי בשיעורים מהמכינה לפני הכתבה שפרסמתי, אחרי הפרסום היום לקחתי נשימות (הרבה..). צפיתי שוב והבנתי שהדברים שנאמרו בשיעור שונים מכפי שהצגתי".

''אין דבר שחשוב לי יותר מלדייק", הדגיש מניב בחשבון הטוויטר שלו. ''כשאני חתום על אייטם, זה יהיה ברזל. חבל לי שזה הוביל לשמחה לאיד כאן מפוליטיקאים שאני מסקר. מתנצל".