להשעות. בכירי ''ימינה''
להשעות. בכירי ''ימינה''צילום: דוברות

בעקבות חשיפת הציטוטים המלאים משיעוריו של הרב נאומבורג במכינת ׳עצם׳ שלחו הבוקר ראשי (שני) ימינה מכתב חריף לרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו בדרישה לפתוח בבירור מקיף עם חדשות 13 לצד השעייה מיידית של הכתב עמרי מניב.

במכתבם לרשות כותבים ראשי ימינה, "בתאריך כ"ז באב התשע"ט (28.8.19) פורסמה כתבתו של הכתב עמרי מניב בחדשות הערב של ערוץ 13, בה הובאו על ידי הכתב ציטוטים משיעורו של הרב אסף נאומבורג במכינה הקדם צבאית 'עצם'".

"אמש התפרסמו בתוכנית 'קלמן-סגל' המשודרת בתאגיד השידור הציבורי 'כאן' ציטוטיו המלאים של הרב נאומבורג, מהם עולה כי הציטוטים שהובאו על ידי הכתב - הוצאו מהקשרם בכוונת מכוון, ומתוך מטרה לפגוע ולהשחיר את פניה של מכינת 'עצם', ומתוך כך את פניה של הציונות הדתית כולה בעיניי הציבור הישראלי", ציינו ראשי הרשימה.

בימינה הוסיפו, "לצערנו, זאת אינה הפעם הראשונה בה 'כתבים מטעם', מצנזרים קטעים ומביאים בפני הציבור קיטועי דברים, מתוך מטרה לנגח ולפגוע בציבור הציוני דתי בכלל, ובמפעל הישיבות והמכינות הקדם צבאיות בפרט. על פניו נראה כי, העיתונות שלה תפקיד מפתח במערכת הדמוקרטית הישראלית – נופלת לעיתים מזדמנות לשימוש של בעלי אינטרסים, ולקידום אידיאולוגיות מופרכות, היוצרות קיטוב, שיסוי, הסתה, ופילוג בתוככי החברה הישראלית. ברי, כי בין מעשים אלה, לבין עיתונות במובנה הטהור – אין דבר וחצי דבר".

"לצד האמור לעיל, הפגיעה בשמו הטוב של הרב והמחנך אסף נאומבורג – הינה פגיעה שאינה ניתנת לתיקון. שמו הטוב של אדם הנו חלק מביטויי החירות והכבוד שלהם זכאי אדם בחברה תקינה, אלא אם כן אותו אדם פגע בשמו הטוב במעשיו. עינינו הרואות, שזהו אינו המקרה. הפגיעה בשמו הטוב של הרב נאומבורג, נעשתה מאינטרסים אישיים של הכתב, שבשביל כתבתו – היה מוכן למכור את האמת כפי שהייתה ידועה לו, והכל מתוך מטרה להשחיר את שמו של הרב, ואת שמו של הציבור שאליו הוא משתייך", הדגישו בימינה.

"לאור האמור, ולמרות ההתנצלות הרפה בציוץ טוויטר בשעת לילה מאוחרת, אנו דורשים כי תורו לחדשות 13 להתנצל בצורה ברורה בזמן שידור המהדורה כפי שעשו בעת שהוציאו דיבת הרב נאומבורג והציונות הדתית כולה. בנוסף נבקשכם לפעול להשעייתו של הכתב עמרי מניב. המעשה החמור מחייב את הרשות המפקחת על עבודת העיתונות לפעול בכל הכלים העומדים לרשותה, ובמלוא חומרת הדין - למען ישמעו וייראו", חתמו ראשי ימינה את מכתבם.