שר התחבורה בצלאל סמוטריץ'
שר התחבורה בצלאל סמוטריץ'צילום: אסתי דזיובוב/TPS

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' מבקש משרת התרבות והספורט מירי רגב לפעול בדחיפות לצמצום מספר משחקי הכדורגל המשוחקים בשבת למינימום.

"לפני ארבעה חודשים, פניתי אלייך במכתב בנושא הדרת שחקני ואוהדי הכדורגל שומרי השבת ממגרשי הכדורגל", פתח סמוטריץ' את מכתבו.

לדבריו, "‏בתשובתך הכנה למכתבי השבת, כי את רואה בחומרה רבה את הדרתם של שומרי השבת מהמגרשים וכי את פועלת בנושא למנוע כל פגיעה במי שמבקש לשמור את השבת ויחד עם זאת ליהנות ממשחקי הכדורגל".

סמוטריץ אף הזכיר את הופעתה של השרה רגב "בדיון שהתקיים בכנסת ה-20 בוועדת הפנים בו נשמעו על ידך דברים חד משמעיים שהפיחו תקווה אצל אוהדים ושחקנים רבים".

עם זאת ציין סמוטריץ', "‏לצערי הרב, למרות המאמצים הרבים שנעשו על ידך מאז, פורסם לאחרונה לוח המשחקים לעונה הקרובה על ידי מנהלת הליגה ובו עולה שלא זו בלבד שמספר המשחקים לא צומצם אלא עלה כבר בפתיחת העונה, כך בשעון הקיץ יתקיימו שלושה משחקים עוד טרם יציאת השבת בשעות 18:00 ו-19:00, ובימי שעון החורף יתקיימו שני משחקים לפני יציאת השבת בשעות 15:00 ו-17:30 והדרת שומרי השבת תמשך".

"‏החלטת מנהלת הליגה תמוהה בעיניי ומשקפת חוסר רצון והתחשבות בשחקנים ובקהל שומרי המסורת", טען שר התחבורה, "במדינה יהודית שמירת השבת חשובה מאוד וסבורני כי יש לעשות כל שלאל ידינו כדי לאפשר את שמירת השבת לטובת האוהדים והשחקנים הרבים".

"לפיכך, אבקשך להורות למנהלת הליגה לבחון בשנית את החלטתם ולצמצם את המשחקים המתקיימים בשבת למינימום האפשרי", חתם סמוטריץ'.