היישוב נגוהות
היישוב נגוהותצילום: דוברות מועצת הר חברון

יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין חנך אמש (ראשון) בנוכחות הרב שמואל אליהו, ראש המועצה יוחאי דמרי ח"כ צבי האזור, אורחים ותושבים רבים את מבנה הקבע של בית הכנסת ביישוב נגוהות בהר חברון.

באירוע נשא דברים יהודה דובדבני שהשתחרר כתת אלוף מצה"ל והיה זה שדחף להקמתו של היישוב. הוא היה למפקדה הראשון של חטיבת גבעתי ובהמשך ממקימי הנחל החרדי.

גם חבר הכנסת צביקה האזור (כחול לבן), מי ששימש כמזכיר הממשלה בזמן אישור התב"ע ליישוב, נאם באירוע.

"התפיסה המפאינקית של עוד דונם ועוד אחד משנה מציאות. גם הצהרות חשובות, אבל מה שחשוב זה אבן ועוד אבן. זה מה שיקבע כיצד תראה הארץ הזאת מכאן ולעתיד. קולות הילדים שאני רואה עתה, הם ההוכחה לצדקת הדרך שעשינו בהליך אישור היישוב. עד אז ראיתי את נגוהות רק בניירות ובשיחות טלפון, לא שמעתי את צחוק הילדים ואולי בדיעבד זה היה מזרז אותנו בהליך אישור היישוב", אמר באוזר.

בית הכנסת נבנה בסיוע משפחת מוסקוביץ ונקרא 'נחלת יצחק' על שם הנדבן יצחק מוסקוביץ. את בניית בית הכנסת השלימו התושבים על ידי קמפיין גיוס המונים שערכו בהצלחה.

הרב אלעד גדות רב הישוב נגוהות אמר במעמד "כמו שהתורה מצווה אותנו על 'כל שעריך', ואוסרת על בניין מצבה פרטית, כך עבודת ה' שלנו קהילת נגוהות היא כללית ולא פרטית, וכוללת את כל השערים, ואת כל עם ישראל שנטל איתנו יחד חלק בבניין בית הכנסת".

יוחאי דמרי ראש המועצה, אמר בחנוכת המבנה כי "חנוכת בית כנסת קבע בנגוהות היא אירוע מרגש עבור כולנו, תנופת הבניה והצמיחה של היישוב הוא חזון שמתממש לנגד ענינו. מיקומו האסטרטגי של היישוב והעשיה החלוצית של הקהילה הנפלאה מביאים סייעתא דשמיא במעשה ההתיישבות ואנו זוכים לקצור פירות רבים עם השגת התב"ע ליישוב, בית הכנסת החדש, אכלוס שכונה חדשה וחנוכת מבני חינוך חדשים ובע"ה תחל בקרוב בניית שכונת נופי לכיש שתקבע את אחיזתנו במקום הנפלא הזה, אנו גאים שמחים ומברכים את קהילת נגוהות שתהיה לאלפי רבבה".