נחמיה שטרסלר
נחמיה שטרסלרצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

הפרשן הבכיר של עיתון 'הארץ' נחמיה שטרסלר תוקף את החרדים ומביע תמיכה מוחלטת בקמפיין של 'כחול-לבן' הקורא לממשלת אחדות חילונית בלי המפלגות הדתיות והחרדיות.

שטרסלר פרסם מאמר בעיתון תחת הכותרת "בלי חרדים והזויים", שבו הוא טוען כי החרדים "סחטניים" בכך שהם "סוחטים ממפלגות השלטון סכומי עתק למימון הישיבות. הופכים את ילדיהם לפרזיטים החיים על חשבון הציבור".

תחילה הסביר שטרסלר כי ''זכויות היוצרים'' לקמפיין החילוני שייך לאביגדור ליברמן אולם הוא תמך בקמפיין של ''כחול-לבן''.

"מדובר במודל מתבקש. הרי המחלה הקטלנית של שיטת הממשל הישראלית היא שהמיעוט שולט ברוב", הסביר.

בדבריו תקף את 'ימינה'. "בכל פעם שהעבודה או הליכוד זכו במרב הקולות, מי שניהל בפועל את הממשלה היו המיעוטים הקיצוניים. המתנחלים (פעם המפד"ל, אחר כך הבית היהודי ועכשיו ימינה) קבעו את סדר היום המדיני. זה התחיל עם גוש אמונים, שכפה על הממשלה הכרה בהתנחלויות בשומרון, במטרה למנוע כל אפשרות להסדר מדיני שכרוך בנסיגה. זה ממשיך היום עם הלחצים המופעלים על הממשלה לספח את כל היישובים בשטחים, וכך להפוך את ישראל למדינת אפרטהייד שחיה לעד על חרבה תוך שהיא מסכנת את קיום הבית השלישי כולו".

שטרסלר לא חסך במילים קשות מהחרדים: "הם סוחטים ממפלגת השלטון סכומי עתק למימון הישיבות, הכוללים והאברכים, והתוצאה היא הטלת מסים כבדים על החילונים. החרדים גם לא מוכנים שילדיהם ילמדו לימודי ליבה או ישרתו בצבא, וכך הופכים אותם לפרזיטים שחיים על חשבון הציבור ללא יכולת השתכרות".

הוא התייחס לסטטוס קוו הקיים בישראל וקרא לשנותו מהיסוד. "הם אף מנצלים את כוחם כדי לכפות על הרוב את אורחות חייהם: בלי תחבורה ציבורית ומרכולים בשבת, בלי נישואים אזרחיים, עם אפליית נשים".