KLM וצ'יינה איירליינס יצטיידו במטוסי בואינג 777 חדשים

חברות התעופה KLM וצ'יינה איירליינס (China Airlines) משתדרגות במטוסי בואינג 777 חדשים.

אורלי הררי , י' באלול תשע"ט

KLM 777-300
KLM 777-300
צילום: בואינג

בואינג, יצרנית המטוסים הגדולה בעולם, וחברות התעופה KLM וצ'יינה איירליינס, הכריזו על הזמנת מטוסים מדגם בואינג 777, שישדרגו ויגדילו את ציי המטוסים ארוכי הטווח הקיימים בחברות.

חברת התעופה הלאומית של הולנד KLM Royal Dutch Airlines, המתפעלת את אחד מציי המטוסים המודרנים והיעילים ביותר של אירופה כיום, הזמינה שני מטוסי 777-300 חדשים.

"חברת KLM היא אחת מחברות התעופה המובילות בעולם ובין החלוצות בתחום. אנו שמחים שהחברה בחרה שוב בבואינג 777-300 כדי לחזק את את צי המטוסים ארוכי הטווח שלה", אמר איסהן מוניר, סגן נשיא בכיר לשיווק ומכירות בבואינג. "העניין הממושך שחברת KLM מביעה במטוס ה-777-300 מראה את ערכו של מטוס ה-777, הודות לעלויות התפעול שלו, ביצועיו היוצאים מן הכלל, והפופולריות של המטוס בקרב הנוסעים".

מטוס ה-777-300 יכול להכיל עד ל-396 נוסעים בתצורה של שתי מחלקות, ולטוס לטווח מקסימלי של עד 13,650 ק"מ. המטוס הוא מטוס שני המעברים המדויק ביותר כיום מבחינת לוחות זמנים, עם דיוק של 99.5%.

קבוצת KLM מפעילה טיסות מבסיס האם שלה באמסטרדם ל-92 ערים אירופאיות ו-70 יעדים בין יבשתיים, עם צי של 209 מטוסים. הצי כולל 29 מטוסי 777, מתוכם 14 מטוסי 777-300, מטוסי 747s ו-787 ממשפחת הבואינג דרימליינר.

לחברת KLM מצטרפת חברת התעופה הלאומית של הרפובליקה הסינית, צ'יינה אירליינס, שהשלימה רכישה של שישה מטוסי 777F, המשדרגים את צי מטוסי התובלה שלהם, שכיום נחשב לאחד מציי מטוסי ה-747 הענקיים בעולם.

"בזמן שצ'יינה אירליינס חוגגת יותר מחמישים שנות הצלחה, לבואינג יש את הזכות להמשיך להוות תפקיד מרכזי בצמיחה ובגדילה שלה. רכישה זו תצרף את צ'יינה אירליינס לקבוצת האליטה של חברות תעופה המפעילות את מטוסי ה-777F החדשים", אמר איסהן מוניר, סגן נשיא בכיר לשיווק ומכירות בבואינג. "עם שוק מטוסי התובלה הגלובלי שעתיד להכפיל את עצמו במהלך 20 השנים הקרובות, שוק מטוסי ה-777F המוביל ביכולות ובעלויות התפעול שלו, יעזור לצ'יינה אירליינס להרחיב את הרשת שלהם ולהגדיל את תחום מטוסי התובלה שלהם."

מטוס הבואינג 777F יכול לטוס טיסות טראנס-פסיפיות במרחק של עד 6,000 מיילים ימיים, בעל יכולת לשאת 20% יותר משקל כבודה ממה שיכול להחזיק מטוס ה-747-400, ולשאת משקל מקסימלי של 102 טון. בכך, המטוס מאפשר לצ'יינה אירליינס ולחברות תעופה אחרות שבוחרות להשתמש בו, לבצע פחות עצירות ובכך להפחית משמעותית את דמי הנחיתה הנדרשים בטיסות ארוכות טווח.

הוספת מטוסי ה-777F תאפשר לחברת התעופה לייעל את התחזוקה לצי מטוסי ה-777 שלה. בנוסף, צ'יינה אירליינס משתמשת בשירותי התמיכה של בואינג (Boeing Global Services) על מנת לתמוך בתפעול ואחזקת הצי שלה.