ח"כ אבי דיכטר
ח"כ אבי דיכטרצילום: הלל מאיר/TPS

הלחימה בגרעין האיראני היא מאבק בינלאומי שישראל שותפה לו וארה״ב מובילה אותו.

בתקופה האחרונה איראן סטתה לחלוטין מההסכמות שהיו לה עם המעצמות באירופה. כאשר לישראל יש מידע על הפרות איראן בנושא הגרעין, היא מקפידה לשתף בו את המנהיגים והגורמים הרלוונטיים בעולם.

לעיתים יש גם חובה להביא לידיעת העולם את אסטרטגיית הגרעין האיראני ובעיקר את תכליתו הצבאית המייצרת איום עלינו ועל מדינות ערביות במרחב נוספות. זהו השיקול שמוביל את ראש הממשלה נתניהו, על בסיס המלצות דרגי המקצוע, להביא עובדות לידיעת העולם.

כן, בדיוק כפי שעשה נתניהו בנאום בקונגרס בזמנו ובעצרת האו״ם. שיקול דעת לאומי, הוא זה שמנחה את הדרגים המדיני והבטחוני בהמלצותיהם לראש הממשלה והוא מחליט על בסיס אותו שיקול. לתכלית לאומית זו אין קואליציה ואופוזיציה, יש מדינה.

מביך לראות פוליטיקאים כמו לפיד וגנץ המנסים לגמד שיקול ביטחוני לאומי לטובת כמה קולות. בעיניהם הדרגים הביטחוניים הם לא יותר מבובות.

מה קרה לו לגנץ, הרי היית שם עד לפני שנים אחדות. מדוע אתה מזלזל ביורשיך בסוגיות שהן מקצועיות ומבצעיות נטו?! למה אתה חושב שהם פחות נחושים ממך בהגנה על ביטחון המדינה?! לאיזו רמה נמוכה עוד תרד בשביל לקושש קולות? במקום לגבות את הדרג המדיני והביטחוני, אתם מזלזלים בו. בזמן שהאיראנים נמצאים במדרון חלקלק - ביטחוני, מדיני וכלכלי, ההתלהמות אמש של פוליטיקאים כמו לפיד וגנץ נגד ראש הממשלה נתניהו, הינה פגיעה בביטחון המדינה".