זעזוע. איראן
זעזוע. איראןצילום: ISTOCK

סהר חודיירי, תושבת טהרן בת 30 שהציתה את עצמה לאחר שניסתה להיכנס לאיצטדיון כדורגל כאשר היא מחופשת לגבר, מתה מפצעיה בבית החולים בבית איראן.

בחודש מרץ האחרון ניסתה חודיירי להתגנב אל תוך איצטדיון הכדורגל של קבוצתה האהודה, אסטגלל, כאשר היא לבושה במדי הקבוצה הכחולים ומחזה לגבר. השוטרים שעמדו בכניסה לאיצטדיון זיהו כי מדובר באישה והיא נעצרה.

לאחר שלושה ימי מעצר היא שוחררה והמתינה לכתב האישום נגדה, אך כאשר בשבוע שעבר כי היא עלולה לרצות עונש מאסר בפועל של חצי שנה, היא החליטה להצית את עצמה מול בית המשפט בטהרן במחאה.

המקרה זכה לכיסוי נרחב בתקשורת העולמית וחודיירי זכתה לכינוי "הנערה הכחולה" על שם מדי הקבוצה האהובה עליה אותם היא לבשה כאשר ניסתה להתגנב את תוך איצטדיון הכדורגל.

כניסתן של נשים לאצטדיוני כדורגל אסורה לחלוטין באיראן, ונשים רבות מוחות על האיסור הזה בשנים האחרונות. עם זאת, כניסתן של נשים מותרת לאולמות ספורט אחרים ובהם משחקי כדורעף. שבוע לאחר שהציתה את עצמה נפטרה חודיירי בבית החולים בטהרן כתוצאה מכוויות קשות.

קבוצת הכדורגל אסטגלל פירסמה הודעת תנחומים למשפחתה של חודיירי, ומותה של האוהדת שניסתה בסך הכל לצפות במשחק של קבוצתה גרם לזעזוע באיראן. קפטן הנבחרת הלאומית האיראנית לשעבר, עלי קארימי, פירסם הודעת תמיכה בזכותן של נשים לצפות במשחקי כדורגל באיצטדיונים באיראן, וקרא לאוהדי הכדורגל המקומיים להחרים משחקים במחאה על מותה של חודיירי.