ראשי ''ימינה'' בשומרון
ראשי ''ימינה'' בשומרוןPhoto by Ben Dori/Flash90

מפלגת ימינה הגיבה הערב (שלישי) להצהרתו של נתניהו לפיה יחיל את החוק הישראלי על ישובי יהודה ושמרון ובקעת הירדן.

"נתניהו הסביר הערב מדוע חייבים להצביע ימינה ולא לליכוד. בגלל תכנית ביבי-טראמפ שמאפשרת החלת ריבונות אך ורק על היישובים היהודים בלבד ביו״ש תוך הפקרת המרחבים שסביבם. כך מזמין נתניהו את גנץ לממשלה. רק ימינה גדולה וחזקה תוודא ששטחי C לא יופקרו.

וביחס לבקעת הירדן - אנו קוראים לנתניהו עוד הערב להעביר החלטת ממשלה כפי שהוחלה הריבונות על ירושלים. אין צורך בחקיקה. אנו נתייצב מיידית להצביע בעד. אחרת ידע כל עם ישראל כי מדובר בספין פוליטי זול שנועד לקושש קולות ותו לא".

נתניהו: אחיל ריבונות על הבקעה וצפון ים המלחדוברות

ראש הממשלה נתניהו כינס הערב (שלישי) את כלי התקשורת ל"הצהרה דרמטית" בכפר המכביה שברמת גן ואמר: "אני מודיע על כוונתי להחיל את הריבונות הישראלית על בקעת הירדן וצפון ים המלח".

"התוכנית של הנשיא טראמפ תוצג ממש אחרי הבחירות", אמר נתניהו. "זה ממש מעבר לפינה , זה מציב לפנינו אתגר גדול וזה מציב לפנינו גם הזדמנות גדולה. זאת הזדמנות היסטורית - שעת כושר חד פעמית להחיל את הריבונות הישראלית על ישובינו ביהודה בשומרון".

"אצלי אף אחד לא ייעקר", הדגיש ראש הממשלה. "גנץ ולפיד אמרו שיש ליישם את ההתנתקות במקומות אחרים - אצלי לא תהיה עוד התנתקות. אם תבחרו בי - אני מבקש לקבל ממכם מנדט ברור להחיל את הריבונות הישראלית על כל היישובים. מתוך כבוד לנשיא טרמפ אני אמתין עם החלת הריבונות על כל היישובים עד הצגת התוכנית".

"בכוונתי להחיל את הריבונות על היישובים ועל אזורים אחרים בתיאום מירבי עם ארה"ב", הצהיר נתניהו. "הדבר יחייב הקמת קואליציה שמחויבת לעקרונות הללו, וגם היערכות ביטחונית. אבל יש מקום אחד שבו ניתן להחיל את הריבונות הישראלית, מיד אחרי הבחירות אם אקבל מכם מנדט ברור לעשות זאת. בימים האחרונים בשלו התנאים המדיניים לכך. היום אני מודיע על כוונתי להחיל את הריבונות הישראלית על בקעת הירדן וצפון ים המלח".

"זהו הגבול המזרחי של מדינת ישראל", הסביר נתניהו. "זהו קיר המגן המזרחי, קיר מגן שמבטיח שלעולם לא נחזור להיות מדינה ברוחב של כמה ק"מ, ולצורך זה צה"ל חייב לשבת בכל בקעת הירדן ולא רק ברצועה צרה ליד המים. אלא בכל בקעת הירדן במובן הרחב של המילה - אני מקווה שצה"ל יישב שם תמיד, ושבקעת הירדן תהיה בריבונותנו לעד".