בני הזוג זלמנוב בדרך למולדובה
בני הזוג זלמנוב בדרך למולדובהצילום: באדיבות המצלם

זמן לא רב לאחר שיהודי מולדובה ציינו חמש שנים לפטירת הרב הראשי של המדינה - רבי זלמן אבלסקי שנשא בעול הרבנות מאז נפילת מסך הברזל ועד לפטירתו, משפחת נכדו - הרב שמואל וחיה זלמנוב נענו לאתגר והצטרפו השבוע לפעילות הנרחבת עם יהודי מולדובה.

הגעתם של השניים תעלה את מספר השליחים הפועלים במדינה לארבעה. השליח הראשי ורבה של המדינה הרב יוסף יצחק אבלסקי - בנו וממשיך דרכו של אביו זצ"ל, הרב מנדי אקסלרוד והרב מנדי גוצל וכעת יצטרף אליהם הרב שמואל זלמנוב.

בעוד הרבנים אקסלרוד וגוצל מתמקדים בערי השדה בנדר טירספול דובסרי ובלץ, הרב זלמנוב יקים בקישיניב הבירה כולל ערב ויפעל עם ישראלים ועם סטודנטים.

כ-300 סטודנטים ישראלים לומדים בקישינב באופן קבוע לצד עשרות משפחות ישראליות שעובדות בעיר. לצדם מגיעים למדינה עוד אלפי תיירים ישראלים בשנה.

הרב יוסף יצחק אבלסקי סיפר כי בשנים האחרונות פעילות חב"ד במדינה התרחבה אף לחבל טרנסניסטריה הבדלני הפרו-רוסי. "אנו עושים מאמץ להגיע לכל יהודי באשר הוא, גם אם הוא מתגורר באזור לא בטוח בלשון המעטה", אומר הרב אבלסקי. מרכז הפעילות הינו בית הכנסת המרכזי חב"ד (גלייזר שול) בקישינב, החוגג בימים אלו 130 שנה להיווסדו ואשר היה פעיל תמיד כולל בתקופת הקומוניסטים.

במלאת 5 שנים לפטירת הרב אבלסקי זצ"ל נערך בקישיניב אירוע בו נטלו חלק מאות יהודים מכל רחבי המדינה.