מנקו מול באר שבע
מנקו מול באר שבעצילום: מנהלת הליגה

הדרום כחול. פגרת הקיץ האחרונה השפיעה רבות על שתי הקבוצות הדרומיות בליגת העל בכדורגל - הפועל אילת והפועל באר שבע.

בעוד הבאר שבעים נאלצו להתמודד עם החתמת זרים בצל המצב הביטחוני והאזעקות ההולכות ושבות, האילתים נאלצו להתמודד עם מצב כלכלי בעייתי במיוחד ועם מהפכה גדולה בסגל השחקנים ובצוות האימון.

האילתים שרשמו עונה חלומית אשתקד ביחס למצבם הכלכלי ולציפיות מהם בתחילת העונה, נאלצו להחליף כמעט את כל סגל השחקנים וצוות האימון שלהם כשכולם עברו לקבוצות גדולות יותר, עתירות תקציבים וכאלה שמצבן הכלכלי יציב הרבה יותר.

הערב (שלישי) פתחו האילתים את משחקי ההכנה שלהם לקראת העונה שבפתח שתחל בעוד קצת פחות מחודש, ברגל ימין כשניצחו את היריבה מבירת הנגב אצלה בבית, באולם הקונכיה בתוצאה 94:86.

למעשה, עם משחקה הערב מול באר שבע, הפכה אילת לקבוצה האחרונה שפותחת את ההכנה לקראת העונה שבפתח כשכל קבוצות ליגת העל בכדורסל קיימו כבר את משחקיהן הראשונים בהכנה.

עבור באר שבע היה זה משחק הכנה שני לקראת העונה הקרבה ובאה, כששוב אלה רשמו הפסד, הפעם לעיניי 400 צופים ביתיים.

מי שסחף את האילתים לעבר הניצחון היה דווקא מי שהמשיך איתה מהעונה שעברה, בין היחידים שעשו זאת, רפי מנקו. מנקו הראה כי מחוייבות ויכולת לא קונים בכסף והצטיין עם 16 נקודות, שישה ריבאונדים, שמונה אסיסטים ושש חטיפות.

המשחק נפתח בצורה צמודה ומנקו יחד עם הזר החדש של אילת, דבנפורט ברחו ליתרון דו ספרתי כבר עם סיום הרבע הראשון, באר שבע צימקה מעט ברבע השני ולהפסקה ירדו השתיים כשאילת מובילה עם 41:34.

האדומים מבירת הנגב חזרו למחצית השנייה עם הגנה מצוינת ודקות טובות של לינהארט, שחקנה לשעבר של מכבי תל אביב והכוכב של באר שבע כרגע במשחקי ההכנה, יצרו מהפך בשיאו הגיעה באר שבע ליתרון 7 נקודות.

ההובלה עברה שוב ושוב ידיים אבל מנקו היה שם עבור אילת כשדאג לפתוח פער גדול לקראת סיום המשחק. בסיום - 94:86 לאילת שמנצחת כבר במשחק ההכנה הראשון שלה בעידן אריק אלפסי, מאמנה החדש.

קלעו לבאר שבע: וייס (5-8 לשלוש), וויליאמס (3-7 לשלוש, 9 אסיסטים, 4 חטיפות, 4 איבודים) וזאק (7-10 מהשדה, 8 ריבאונדים) 17 כ"א, לינהארט 15 (5 איבודים), פטרוסלי 11 (3-10 מהשדה), לורנס 7, כהן סבן 2. כן שותפו: הרץ, אייזנהארט וזיס.

לאילת: דבנפורט 17 (6-9 מהשדה, 7 ריבאונדים), מנקו 16 (6 ריבאונדים, 8 אסיסטים, 6 חטיפות), תומפסון 14 (9 ריבאונדים), גורדון 13, שולדבראנד 9, גריי ובן שימול (8-8 מהקו, 4 אסיסטים, 5 איבודים) 8 כ"א, בן צבי 5 (6 אסיסטים, 4 איבודים), בן שמן 4. כן שותפו: חיון ואשכנזי.