אבואב בצפת, ראש העיר אוחנה לצידו
אבואב בצפת, ראש העיר אוחנה לצידוצילום: עיריית צפת

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב סייר השבוע בצפת יחד עם סמנכ"ל הבינוי והפיתוח תמיר בן משה ומנהלת מחוז צפון במשרד החינוך ד"ר אורנה שמחון.

את הביקור שנמשך כ-5 שעות החלו בכירי משרד החינוך בלשכת ראש העיר שוקי אוחנה, שם הוצגה בפניהם תוכנית העבודה, שלבי ההתקדמות והדרישות של ראש העיר על מנת להמשיך את תנופת ההתחדשות והפריחה במחלקת החינוך בצפת.

לאחר מכן יצאו הצוותים לסיור בכל רחבי העיר צפת וביקרו במוסדות חינוך רבים ברחבי העיר. בין היתר ביקרו באולפנת אמ"ית, בישיבה התיכונית אמ"ית, בביה''ס בית יעקב מאור חיים, גן אושרת, באשכול גנים חינ"מ ועוד.

מנכ"ל משרד החינוך אבואב סיפר "הזדמן לי להיות בצפת כמה וכמה פעמים, הסיור שביצענו יוצא דופן ומיוחד, הסתובבנו במוסדות החינוך בכל רחבי העיר ואנחנו רואים תנופה מרשימה בכל קני מידה, איך החינוך הופך למרכזי וחשוב בעבודה של העיר.

''אין דבר שיכול לבסס עיר יותר מחינוך – מבנים, אנשי חינוך, תכנים לימודיים, ראייה אסטרטגית של העיר ומשרד החינוך ואנחנו יוצאים מפה מלאי תקווה, לא תמיד יצאנו מצפת עם תחושה שהעיר בכיוון הנכון והפעם יש יסוד איתן להניח שהדרך נכונה, הקצב נכון, ובשורה גדולה יוצאת מצפת למערכת החינוך כולה'', כך אבואב.

מנהלת מחוז צפון במשרד החינוך אורנה שמחון הוסיפה "אני שמחה להיווכח לתנופה הגדולה בעיר, תנופת בניה גדולה ורוח של חינוך ופדגוגיה. אני מקווה מאוד שנוכחות המנכ''ל והתמיכה שניתן לצפת בהנהגת שוקי אוחנה תוביל לפריחה של העיר צפת".

ראש עיריית צפת אוחנה הודה לבכירים על הביקור ושיתוף הפעולה: "החינוך בצפת נמצא בראש סדר העדיפויות, בדיוק מהסיבה הזו הגדלנו את תקציב החינוך ללמעלה מ-80 מיליון שקלים. אנחנו בתנופת בנייה והרחבת מוסדות חינוך, הוספת תכניות חינוכיות, הקמת מרכז פסג"ה ומרכז למצוינות. אני מודה לצוותי משרד החינוך על התמיכה והסיוע על מנת שילדי צפת יקבלו את הטוב ביותר".