אקדמיה לעיר בגוש עציון
אקדמיה לעיר בגוש עציוןצילום: יח'"צ מכללת הרצוג

לאחר שמיזם 'אקדמיה עיר' הצליח בכפר יונה, נתיבות וירושלים, עכשיו הוא מגיע לראשונה גם ליהודה ושומרון עם שיתוף פעולה שנרקם בין המועצות האזוריות גוש עציון ואפרת, המכללה האקדמית הרצוג, מרכז פסג"ה ומשרד החינוך.

המיזם נועד ליצור חוויית לימודים ייחודית לעיר בה נמצא מוסד השכלה, המתבססת על שיתוף פעולה של המוסדות האקדמיים בעיר עם מערכות החינוך השונות הקיימות באזור: גני ילדים, בתי ספר יסודיים ועל יסודיים וחינוך בלתי פורמלי.

המיזם מציע לסטודנטים הלומדים ליהנות מחיי קהילה סטודנטיאליים עשירים ומגוונים בעת תקופת לימודיהם. מטרות המיזם היא לקדם את בתי הספר בעיר, ויחד עם זאת גם לקדם את תהליכי הכשרת המורים.

הסטודנטים הופכים להיות חלק מצוות ההוראה בעיר, וכך כולם נהנים - בתי הספר שזוכים בסטודנטים מצטיינים המביאים רוח חדשה, והסטודנטים הלומדים מהשטח, ולא רק מהתאוריה, על האתגרים והמשמעות של מקצוע ההוראה.

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן: "זהו מיזם מבורך שמביא גאווה הן לגוש עציון והן להתיישבות. יש לנו מוסד אקדמי מבורך שמוביל בגאון את לימודי התנ"ך והמורשת, אנו גאים להיות הראשונים ביהודה ושומרון שלוקחים בו חלק וקוראים לשאר המועצות לאמץ את המיזם יחד עם שאר המוסדות ברחבי הארץ. זה החיבור הנכון והצודק של חינוך, התיישבות, מורשת וארץ ישראל".

ראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי: "החיבור בין מכללת הרצוג לאפרת הוא חלק נוסף בשדרת החינוך שנבנת באפרת. רק בקיץ האחרון בנינו 6 כיתות גנים, הרחבנו את בתי הספר היסודיים ישיבה אולפנה וכעת גם לימודים גבוהים. אין לי ספק שהשותפות תתרום לשני הצדדים ותטפח את עתיד אפרת וגוש עציון".

ראש מערך אקדמיה-שדה במכללת הרצוג, ד"ר צחי לברן: "אנחנו, במכללת הרצוג, מאמינים שזו תחילתה של דרך. כמוסד אקדמי המכשיר מורים, אנחנו מעוניינים להיות שותפים ולהשפיע גם על צוותי ההוראה הקיימים, ולקדם את מערכות החינוך באזור בו אנו נמצאים. אנחנו מאמינים ששיתוף הפעולה הפורה בין כל הגורמים יקדם את תהליכי ההכשרה שלנו ואת בתי הספר ומערכות החינוך שסביבנו".

מפקח החמ''ד במחוז ירושלים (מחמ''ד), אלכס גליקסברג: ''תורת החיבורים בין כל השותפים, ומימוש וניצול המשאבים המקצועיים הן הפדגוגיים והן האקדמיים של המכללה ומרכז הפסג''ה האיזורי, בתכנית אקדמיה-עיר, בבתי החינוך בגוש עציון ואפרת, מהווה תשתית ראויה ורצויה לטיוב תהליכי הוראה-למידה למען תלמידינו, לקידום עולמם החינוכי ולקידום ההישגים הנדרשים. כי לכל תלמיד בגוש עציון ואפרת מגיעה הזדמנות שווה להצטיינות בחינוך''.