עמיחי אליהו לנציג הפורום החילוני: אתם מכחישי יהדותמתוך פרלמנט צהריים בערוץ כנסת

יו"ר איגוד רבני קהילות הרב עמיחי אליהו התארח בתוכניתה של מזל מועלם בערוץ הכנסת, ומתח ביקורת על הפורום החילוני ועמותת חדו"ש.

בעימות מול מנכ"ל חדו"ש אורי רגב אמר אליהו: "אתם מתיימרים לדבר בשם הציבור החילוני ואתם לא הציבור החילוני. אתם מכחישי יהדות מכיוון שאתם רודפים אחרי כל מי שמחפש יהדות

על רקע פרסום מערכת השעות של תלמידה בכיתה ה' בתל אביב והתנגדות הוריה למספר שעות הלימוד של השיעורים בנושא דת אמר הרב אליהו "אני מתעסק הרבה במה שנקרא הדתה, יהדות. ואני עובד עם הציבור החילוני. יתרה מזאת, אני גר ביישוב חילוני והייתי גם ראש גרעין בעברי. אנחנו מתעסקים ברוב הציבור בישראל.

"רוב הציבור בישראל הוא ציבור מסורתי שרוצה שאנשים ידברו על 'ואהבת לרעך כמוך, אני ה'', שלא מפחד להניח תפילין. אנחנו עושים עוד מעט אירוע סליחות בכותל, 250 קהילות מגיעות, רובם ציבור שלא חובש כיפות".

הרב אליהו הוסיף: "מפריע לי דבר אחד שאתם (הפורום החילוני ועמותת חדו"ש) מתיימרים לדבר בשם הציבור החילוני ואתם לא הציבור החילוני. אתם מכחישי יהדות. מכיוון שאתם רודפים אחרי כל מי שמחפש יהדות. אין לנו זכות קיום פה במדינה בלי היהדות שלנו ובלי ההיסטוריה שלנו. אנחנו לא יכולים להמשיך כך".

עוד הוא אמר: "אני חושב שמה שקורה במגזר חילוני זו השתלטות שלכם (הפורום החילוני ועמותת חדו"ש) על התכנים. אני בהחלט חושב שראוי שמערכת החינוך תהיה מותאמת לכל הורה. אבל במידה והיא לא יכולה להיות כזו, במשך שנים אתם דוחפים את התכנים שלכם לתוך מערכות החינוך, לתוך הספרים.

''אתם עשיתם הדתה פרוגרסיבית חילונית במשך השנים לציבור גדול שהוא מאמין. לא פלא שאנשים מפחדים מהמילה הדתה כי אתם עושים את זה. ואם תהיו הוגנים עכשיו בחודש אלול, אנחנו כולנו בימים של התקרבות אחד לשני. תפסיקו עם המסע הזה של השנאה, עם הכחשת היהדות, כולנו אחים".