להציל חיים, בכל זמן ובכל מקום
להציל חיים, בכל זמן ובכל מקוםצילום: עידו עקיבא, מד"א

ערב הוקרה מיוחד התקיים אמש (ג') לכבודם של יותר מ-400 נהגי אמבולנס המתנדבים במרחב ירושלים של מגן דוד אדום.

באירוע, שהתקיים בבית שלווה בירושלים, נכחו ראש עיריית ירושלים משה ליאון, סמנכ"ל קהילה במד"א ד"ר אלי יפה, מנהל מרחב ירושלים במד"א שלמה פטרובר, הנהלת המרחב ומאות מתנדבים.

הערב, שאורגן ביוזמת אחראי הנהגים המתנדבים במרחב ירושלים ישראל נוימן, נפתח בדברי ברכה וחלוקת תעודות ל-70 נהגי אמבולנס מצטיינים, ולאחר מכן עברו הנהגים השתלמות מקצועית בהדרכת הפראמדיק הבכיר אייל זהבי, שהרצה בנושא הענקת טיפול רפואי לחולים קשישים.

גדי אמיתון, נהג אמבולנס מתנדב במד"א מזה כ-50 שנה, נבחר למצטיין המרחבי, בהוקרה על מקצועיותו ומסירותו להתנדבות במד"א במשך עשרות שנים. "'להבין את הלאן ולהצליח באיך' - כשאנחנו מבינים את המטרה הגדולה, אז אנחנו מצליחים בדברים הקטנים. חשוב להבין שההתנדבות היא צורך של הקהילה, ועם זאת תורמת למתנדב לא פחות מאשר לסביבתו", אמר גדי אמיתון.

ראש עיריית ירושלים ליאון אמר "אני פה על מנת להודות לכם בשם כל התושבים על התנדבותכם ופועלכם בשגרה ובחירום. אתם נפלאים. היום כבר כולם יודעים, יש מד"א ויש מד"א ירושלים".

מנהל מרחב ירושלים במד"א שלמה פטרובר אמר "הערב המרגש הוא הזדמנות עבורנו להודות למאות החובשים והפראמדיקים של מד"א, שמתנדבים כנהגי אמבולנס בירושלים, במעלה אדומים, בבית שמש, בעפרה, וביישובים נוספים באזור. מדובר באנשים שבמקביל להיותם אנשי משפחה ועובדים במשרות שונות, מחויבים בכל שעות היממה להצלת חיי אדם, דבר אשר אינו מובן מאליו, ועל כך נתונה להם תודתנו".

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "אירועי הוקרה מסוג זה הם המעט שאנו במד"א יכולים לעשות, על מנת להודות לצוותים שלנו שפועלים בתחושת שליחות תמידית, על מנת להעניק טיפול רפואי לחולים ופצועים ולהציל חיים, בכל זמן ובכל מקום. נבחרו שבעים נהגים מצטיינים, ואין לי ספק שרובם ככולם של הנהגים המתנדבים במרחב ירושלים הם מצטיינים של ממש, אשר כל רצונם הוא לסייע לאחר ולעשות כל שביכולתם למען הצלת חיי אדם".