שרידי המטוס שהתרסק
שרידי המטוס שהתרסקצילום: דוברות זק"א

מתנדבי מד"א הצליחו לאתר את שרידי גופתו של אברהם מצליח ז''ל שנהרג בהתרסקות מטוס ''אתיופיה איירלנס'' בחודש מרץ האחרון באתיופיה. באסון נהרג ישראלי נוסף - שמעון ראם ז''ל.

שרידי גופתו של ראם ז''ל זוהו לפני כחודש והובאו לקבורה. היום (רביעי) אותרו שרידי גופתו של הישראלי השני, מצליח ז"ל.

מיד עם התרסקות המטוס הוציא ארגון זק"א צוות מתנדבים שפעל בזירת ההתרסקות באתיופיה במשך ימים רבים, בעבודה סיזיפית ובתנאים קשים, לאיתור ואיסוף אלפי ממצאים שהתפזרו ברדיוס גדול ובמכתש בעומק של עשרות מטרים, שנוצר כתוצאה מהתרסקות של המטוס במהירות של כ- 600 קמ"ש.

״מתנדבי זק״א עשו מאמצים רבים לאתר שרידים בזירת התרסקות המטוס, עם הגעת הבשורה שאותרו מתוך השרידים שאספנו גם שרידי גופתו של אברהם מצליח ז״ל, בנוסף לזיהוי לפני כחודש של שרידי גופתו של שמעון ראם ז"ל, יודעים אנו שהשלמנו את המלאכה והקלנו בכך על המשפחות השכולות״, אמר יו"ר זק"א יהודה משי זהב.

הוא הוסיף: ״כשיצאנו למשימה, הבטחנו שלא ננוח ולא נשקוט עד שנביא למנוחת עולמים ולקבר ישראל את שתי גופות הישראלים ז"ל, ובסיעתא דשמיא רבה עמדנו במשימת הקודש למרות המרחק הרב, התנאים הקשים כמעט בלתי אפשריים״.

''אשריכם מתנדבי זק"א ששוב הוכחתם יכולת מבצעית, נחישות ומסירות למען כבוד המת. תודות ושבחים לכבוד ראש הממשלה מר בנימין נתניהו ולצוות אנשי משרד החוץ והמל"ל, שפעלו ללא לאות, והפעילו את כל היכולות כדי להגיע לרגע הזה. בלעדיכם זה לא היה מתאפשר", כך משי זהב.