נתניהו לפני המראתו לפגישה עם פוטין

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שוחח עם עיתונאים לפני המראתו לעיר סוצ'י שברוסיה, שם יוועד עם הנשיא ולדימיר פוטין ועם שר ההגנה סרגיי שויגו.

"זו נסיעה חשובה מאוד בעיתוי הנוכחי. אנחנו פועלים בכמה זירות כדי להבטיח את ביטחון ישראל מול ניסיונות איראן וגרורותיה לתקוף אותנו בזירה הסורית. מדובר בזירה מרכזית ןחשוב לנו לשמור את חופש הפעולה של צה"ל נגד מטרות איראניות, חיזבאללה ומטרות אחרות. היעד המשותף שאנחנו מסכימים עליו ועוד רחוק מלהיות מושג הוא הוצאת כל הכוחות האיראנים מסוריה", אמר נתניהו.

לדבריון, "הביקור הזה הוא ביקור תקופתי. אני לא מפסיק את הטיפול בביטחון ישראל בגלל הבחירות וגם איראן לא מפסיקה את הניסיונות שלה לפגוע בנו. אני קשוב לצרכים הביטחוניים של ישראל גם בתקופת בחירות".

הוא התייחס גם להתנהלות האמריקנית מול איראן. "הנשיא טראמפ הטיל סנקציות קשות על איראן לפני יומיים. אם ארה"ב והנשיא ירצו לשנות את המדיניות שלהם, אני בטוח שהם יעשו את זה במסגרת אותה מדיניות של לחץ ודרישות שונות מאיראן. העברתי את כל המסרים הנדרשים בנושא בצינורות הישירים לנשיא טראמפ וליועציו".

לדבריו אין הפתעה בגינוי הרוסי להחלת הריבונות בבקעת הירדן. "מה חשבתם שהם יגידו? קיבלנו גינויים ממדינות ערב, אבל לא היה צונאמי של גינויים".

"האמריקנים אמרו שהתכנית שהציג ראש הממשלה להחלת הריבונות לא סותרת את תכנית המאה של הנשיא טראמפ. זו אמירה מדהימה אני סולל. את הדרך לממש את גבולות הביטחון שלנו וזו תפנית היסטורית", הוסיף.

נתניהו ציין כי המצב הביטחוני בעזה ידרוש בקרוב הכרעה. "החמאס היה רוצה לשלוט בשטח אבל הוא לא מפעיל את סמכותו כריבון. אם הם לא יעשו זאת, לא תהיה ברירה אלא להיכנס איתם למערכה רחבה. ייתכן שיהיו צעדים צבאיים שיקדמו לכך, אבל אם נידרש למערכה רחבה צה"ל מכין תוכניות ותגובות. החמאס מבין את הדברים הללו. אני לא נכנס בקלות למלחמה. אני חושב על חיילינו ואזרחינו".

ראש הממשלה התייחס גם למצב הפוליטית. "ביחס לסמוטריץ' ושקד זה לא משנה אם אורית סטרוק תיכנס לכנסת או לא. גם אם הם יאבדו כמה מנדטים, הם עוברים את אחוז החסימה בכל מקרה. אבל אם הליכוד יהיה מתחת לגנץ ולפיד - נפסיד את הבחירות".

לגבי עוצמה יהודית אמר, "בסקרים שלנו עוצמה יהודית עוברת את אחוז החסימה".

נתניהו הגיב גם להשעיית חשבון הבוט של הליכוד בפייסבוק. "זו היתה טעות. כל אחד מבין את זה ולא אמרתי את זה. אנחנו יכולים להבין לדו קיום ושלום בתנאי שנהיה חזקים ולא בהרכנת ראש. כל הניסיון להדביק כל שטות שמעלים בזמן קמפיין אליי. המדיניות הכוללת שלי היא דו קיום ושלום אבל ישראל צריכה להיות חזקה עם ממשלה בראשותי".