נתניהו לפוטין: הקשר האישי מנע התנגשויות מיותרות

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (חמישי) עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במעונו של פוטין בעיירה סוצ'י.

בפתח הפגישה פנה פוטין לנתניהו ובירך אותו, "תודה שהגעתם לפה. מטרת הפגישה הזאת היא שמירה על יחסים סדירים וטובים. בשנה שעברה ראינו את נתוני הסחר והכלכלה גדלים. הודות למעשים שלך יש התפתחות ביחסים בביטחון ואתה כמובן יודע שעדיין נשמרת הסכנה מהטרור הבינלאומי".

"עכשיו חזרתי מרפובליקה בצפון רוסיה שלפני 20 שנה עברה התקפה המונית מקבוצות טרור מכל העולם", סיפר פוטין. "אנחנו ברוסיה מכירים את המונח טרור וגם בישראל כמובן".

"אני יודע שהיתה לך שיחה מאוד מוצלחת עם שר ההגנה. נדון על כך בהמשך", הוסיף פוטין וציין, "כבוד הנשיא ריבלין הזמין אותי לישראל לציין 75 שנה לשחרור אושוויץ. תעביר לו שאני אשמח מאוד לבקר בישראל. ואם זה יהיה אפשרי אולי גם אפשר להשיק את האנדרטה לזכר אזרחי לנינגרד שהיו במצור".

"אני יודע שישראל נמצאת באתגר היסטורי עומדים לפנינו בחירות ואני זוכר שזה ב17 בספטמבר. ידוע שבישראל מתגוררים מיליון וחצי יוצאי ברית המועצות. תמיד התייחסנו אליהם כמו לאנשים שלנו. חשוב לנו מאוד מי ייבחר לכנסת ואני מקווה שמי שייכנס לכנסת ישמור על הקו של הידידות בין המדינות שלנו ויחסקו את היחסים שלנו הלאה", הדגיש פוטין.

נתניהו הודה לפוטין ואמר, "אני שמח לפגוש אותך שוב. היחסים מעולם לא היו חזקים יותר. מצד אחד זה מתבקש כי יש למעלה ממיליון דוברי רוסית בישראל. הם מהווים גשר חי בין המדינות. הידוק היחסים בינינו זה תוצאה גם של מדיניות הדדית מושכלת של שנינו, ושל הקשר האישי בינינו. הקשר הזה מנע חיכוכים מיותרים ומסוכנים בין הצבאות. ואני אומר בפה מלא שזה מרכיב יסודי ביציבות האזור".

"אני מעריך את האמירה שלך שביטחון ישראל חשוב לך. וזה בא לידי ביטוי בפגישות שלנו. התיאום הביטחוני תמיד חשוב. אבל הוא חשוב במיוחד בעת הזו כי בחודש האחרון חלה עליה מאוד חמורה במספר והיקף הניסיונות של איראן לפגוע בישראל משטח סוריה וגם לשים בה טילים מדויקים נגדנו. זה איום בלתי נסבל מבחינתנו אנחנו פועלים ולכן חייבים לוודא שלא יהיה חיכוך בינינו", ציין נתניהו בפני פוטין.

"זו הפגישה ה13 בינינו בשנים האחרונות", הזכיר נתניהו, "קידמנו הרבה דברים בנושא ביטחון כלכלה תיירות טכנולוגיה ועוד. אבל יש גם בסיס היסטורי ליחסים. אני מקווה מאוד שתבוא לישראל בינואר לציון 75 שנים לשחרור אושוויץ ולחנוכת האנדרטה לגיבורי המצור לנינגרד. לעולם לא נשכח את התרומה האדירה של הצבא הרוסי להבסת גרמניה הנאצית".