בן גביר
בן גבירPhoto by David Cohen/Flash90

גורם בכיר בליכוד התייחס הבוקר (שישי) להתמודדות של מפלגת עוצמה יהודית בבחירות לכנסת, ואמר כי האפשרות שאיתמר בן גביר יתמנה לשר בממשלה היא ״לא ריאלית״.

הגורם הבכיר הסביר את הפרסומים הסותרים בנוגע למצבה של ״עוצמה יהודית״ בסקרי הליכוד. לדבריו בימים האחרונים בוצעו על ידי הליכוד שלושה סקרים פנימיים, כאשר באחרון מביניהם ״עוצמה יהודית״ לא עוברת את אחוז החסימה.

סקר 'כאן חדשות', האחרון לפני הבחירות לכנסת, העלה כי לו היו נערכות הבחירות היום היה הליכוד זוכה ב-31 מנדטים ורשימת כחול לבן היתה זוכה ב- 33 מנדטים.

הרשימה המשותפת היתה זוכה על פי הסקר ב- 11 מנדטים ורשימת ימינה היתה זוכה בתשעה מנדטים. יהדות התורה היתה זוכה על פי הסקר בשמונה מנדטים והמפלגה החרדית האחות, ש"ס, היתה זוכה בשבעה מנדטים.

מהסקר עולה עוד כי המחנה הדמוקרטי היתה זוכה בחמישה מנדטים, העבודה גשר גם היא בחמישה מנדטים ועוצמה יהודית עוברת את אחוז החסימה עם ארבעה מנדטים.

על פי הסקר מקבל גוש ימין-חרדים 59 מנדטים וגוש המרכז-שמאל 54 מנדטים, בעוד ישראל ביתנו, לשון המאזניים, נחלשת ל-7 מנדטים.

הסקר נערך על ידי מכון KANTAR עבור כאן חדשות. תאריך ביצוע הסקר: 11-12.09.2019 הסקר נערך בקרב מדגם ארצי ומייצג של האוכ' בישראל בגילאי 18+, מספר האנשים שהתבקשו לענות: 4,082, מספר האנשים שענו בפועל: 1,360, מרווח הטעות: 4.3%+, הפלטפורמה: אינטרנט וטלפון.