ריבלין וזיסר
ריבלין וזיסרצילום: מארק ניימן, לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין השתתף היום (שישי) באירוע שנערך לכבוד המיזם ''אחים בדם'' של ארגון "עזר מציון", ברמת גן.

לעזר מציון מאגר לאומי לתורמי מח עצם, 'אחים בדם', שהוקם במטרה לסייע לחולי סרטן ולחולים במחלות קשות אחרות למצוא תורם מתאים ובכך להציל את חייהם.

נאמני 'אחים בדם' לקחו על עצמם את האתגר והמשימה לגייס תרומות מצילות חיים שיאפשרו לממן בדיקות יקרות, ולהגביר את המודעות לנחיצותן. בזכות הבדיקות הללו, ניתן לבדוק את אלפי הדגימות שמעמידים מדי שנה חיילי צה"ל היקרים, ולבצע התאמה בינן, לבין החולים הזקוקים להשתלה.

הנשיא הגדיר את המפגש כ"אירוע שכולו נתינה ואהבת-האדם, אחווה וערבות הדדית, אירוע שמאפשר לנו להצדיע לאנשים שבזכותם ניצלים חיי אדם מדי יום, שמקיימים בגופם שליחות של ממש".

הנשיא סיפר כי לפני שלוש שנים אף הייתה לו הזכות לארח במשכן הנשיא את התורמים והנתרמים, ולהיות עד למפגש המרגש בין מי שזכו להעניק חיים לבין אלה שזכו לקבל את החיים מחדש. ״לראות מפגש ראשון בין תורם לנתרם, שני אנשים זרים לחלוטין, שהגורל כרת ביניהם ברית אחים, גרם לי להבין את המשמעות האמתית של ערבות הדדית, ואיך נראית באמת המציאות שמעבר לאמירה: 'כל ישראל ערבים זה לזה'״, אמר הנשיא.

עזר מציון ומאגר מח העצם, שציין לא מכבר 20 שנה, עומדים מאחורי יותר מ-3,200 השתלות מצילות חיים שהתבצעו בזכות המאגר. ״זהו נתון בלתי נתפס״, אמר הנשיא.

״בנוסף על הנאמנים הנהדרים של עזר מציון, אני רוצה להביע את תודתי באופן מיוחד לרב חנניה צ'ולק והגברת ברכה זיסר, שביחד עם בעלה היקר מוטי ז"ל, הקימו את מאגר מח העצם בישראל״, אמר הנשיא וביקש להודות גם לדודו סעדה, ״על הזכות לקחת חלק במפעל החיים שלקח על עצמו אחרי המסע האישי והמרגש שעבר״.

"תודה מקרב לב גם לעשרות אלפי המתנדבים, מדן ועד אילת, העוסקים במלאכה החשובה הזו, בהצלת החיים הזו, יום יום, שעה שעה, בתמיכה, בסיוע ובהענקת תקווה״, חתם הנשיא.