הפרוטוקולים ייחשפו? גבי אשכנזי
הפרוטוקולים ייחשפו? גבי אשכנזיצילום: אבישי פינקלשטיין

עו"ד מיכאל דבורין שיגר ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט מכתב רשמי בשם תנועת הליכוד, בו הוא דורש לחשוף את פרוטוקולי חקירת הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי בפרשת הרפז.

לטענת דבורין, אמצעי התקשורת מוצפים בהדלפות מכוונות של תמלילים מחקירות ראש הממשלה וחקירות נוספות בפרשיות בהן חשוד נתניהו, בעוד התמלילים של חקירות אשכנזי, שמאז הפך לבכיר פוליטי, נותרו משום מה חסויים.

"הנכם מסרבים שוב ושוב משום מה לחשוף את פרוטוקולי חקירתו של מר גבי אשכנזי בפרשה המכונה 'פרשת הרפז' וזאת חרף היותו של מר אשכנזי נבחר ציבור בולט מטעם מפלגת כחול –לבן ואחד הדוברים הבולטים מטעמה, לרבות בעניינים הנוגעים לשחיתות ציבורית", טען דבורין במכתבו.

לדבריו, "אף שפרשת הרפז הסתיימה מזמן, ואין בחשיפת הפרטים מתוכה כל פגיעה ולו קלושה בשום אינטרס מדינתי, עומד בתוקפו צו איסור פרסום של פרוטוקולי החקירות של מר אשכנזי והציבור אינו יכול להתרשם מהדברים שאשכנזי אמר בקולו".

"מהמעט שכן פורסם ומר אשכנזי לא הכחיש פרסום זה, אמר לכאורה מר אשכנזי בחקירתו כי 'יש לו גם צדדים אפלים', והכביר באמירות בוטות נגד דרג מדיני מכהן, תוך שככל הנראה נקט בפעולות של הפצת חומרי הסתה והשמצה נגד שר ביטחון באופן שיש בו כדי ללמד על דפוס התנהלות בעייתי בלשון ההמעטה של מי שמתיימר להיות נבחר ציבור נקי כפיים, המטיף מוסר לאחרים", ציין דבורין.

עורך הדין הוסיף, "עם כל הכבוד לא יעלה על הדעת שמר אשכנזי העומד כעת יחד עם מפלגתו למבחן הציבור יחסה מאחורי מאחורי צו איסור פרסום משולל כל יסוד, בפרשה שכבר נסתיימה ואשר קיימת חשיבות ציבורית מהמעלה הראשונה לחשוף את התנהלותו של מר אשכנזי באותו פרשה למען ידע הציבור וישפוט עוד לפני יום הבוחר".

"בימים שבהם ערב ערב נחשפים אנו לעוד ועוד פרטים מהדלפות מחקירות ראש הממשלה שהעונש על מסירתם הנו עד שלוש שנות מאסר, הותרת צו איסור הפרסום על כנו בפרשת הרפז הינה פשוט מתן פרס למר אשכנזי שאינו מגיע לו ואפליה חמורה לרעה של ראש הממשלה לעומתו. ראוי שנדע האם וכיצד רקח 'מר ניקיון' אשכנזי תכנית סדורה על מנת לפגוע בדרג מדיני מכהן ומה הוא חשב בשעתו על שר הביטחון, חברו לסיעה בני גנץ, יחסיו עם מו"ל ידיעות אחרונות ועוד. מובהר כי מרשתי רואה באי הסרת צו איסור הפרסום בנסיבות בהן אין עוד כל צורך בו זולת ההגנה על מר אשכנזי, כהמשך האכיפה הבררנית והאפליה החמורה כנגדה וכנגד העומד בראשה", חתם עו"ד דבורין את מכתבו.