איינאו פרדה סנבטו
איינאו פרדה סנבטוצילום: באדיבות המצולם

הפעיל החברתי בן העדה האתיופית, איינאו פרדה סנבטו, קובע כי השמאל הרדיקלי משתלט על קהילת יוצאי אתיופיה ומנצל את מחאתם המוצדקת לטובת האג'נדה הפוליטית שלו.

לדבריו קהילת 'ביתא ישראל' היא הקהילה הציונית ביותר ועל אף זאת ארגוני שמאל רדיקאלי מבצעים פעילות אינטנסיבית ברשתות חברתיות במימוניו ו"הרבה צעירים תמימים נפלו למלכודת דבש של השמאל והפכו לכלי שימושי לנגח את המדינה תוך שימוש ציני בצבע עורם".

לדבריו "לקהילה יש טענות מוצדקות כלפי מדיניות המשטרה המפעילה שיטור יתר ושהפכה את הקהילה הכי ציונית בעל כורחה לבת ערובה של המשטרה של שוטרים שעושים שימוש מופרז ולא חוקי בסמכותם. אנחנו נגד המדיניות ולא נגד המדינה", הוא קובע ומוסיף: "השמאל מנצל את הכעס הזה לניגוח המדינה ולמשיכת קולות מהקהילה לשמאל הרסני שיביא חורבן על היהדות והזהות היהודית של המדינה ויהפוך את ישראל למדינה ככל מדינה באירופה".

פרדה סנבטו מתריע ממציאות בה "השווקים והתחבורה הציבורית ועוד יהיו פתוחים בשבת הקדושה שבזכות שמירתה הגשמנו את החלום הציוני לנשק את אדמת ארץ ישראל. עסקנים חסרי עמוד שידרה ותוכן וחיבור לזהות היהודית והמורשת של קהילת 'ביתא ישראל' הפכו לשופר שלה. המהלך הזה מוחק את העבר ההיסטורי של קהילה שלמה שעמדה זקופה מול מיסיונרים למיניהם שפעלו להכחידה. כעת השמאל הרדיקלי באמצעות כספו פועל לדחוק אותנו ממה שאנחנו ולחבר אותנו לגופים ואנשים אנטי ישראליים והזהות היהודית".

"הכעס מוצדק כלפי הליכוד, אבל גם כשכועסים על הורים לא נרים עליהם יד להורגם, כעת ארץ ישראל ותורת ישראל עומדים בפתחה של סכנת עקירת ישובים יהודים ומחיקת זהותה היהודית של המדינה. באנו להיבנות בה ולבנות אותה, לכן ראוי כעת להניח את הוויכוח עם הנהגה הנוכחית ולהסתכל על התוצאה שעלולה לקרות אם נתמוך במפלגות שמאל שהראייה והאג'נדה שלהם שונה בתכלית".

מוסיף פרדה סנבטו ופונה אל בני העדה: "השמאל מזלזל באינטלגנציה שלנו ובמה שאנחנו. את הצבע העור שלנו הוא הפך לכלי תעמולה נגד ארצנו האהובה. איננו עדר, אנחנו אנשים חושבים ולכן, ראוי להוקיע מתוכנו את השמאל הרדיקל כי הוא מזיק לנו ולא יועיל לנו לעולם. אסור לנו להפקיר את בני עמנו החלוצים המתיישבים בחזית הארץ שסופגים אש יום ולילה. עלינו לתמוך במפלגות ימין נטו".

כאמור סנבטו פרדה אינו מבטל את טענות בני העדה וסבור כי "ראוי ונכון שתוקם ועדת חקירה ממלכתית את טענותינו, זה טוב לקהילה ויהיה טוב למשטרה ואם היא נהגה כשורה היא צריכה לתמוך בדרישה. יש גזענות ואני מאמין בעזרת חשיפת מי אנחנו קהילת ביתא ישראל נוכל להפחית את התופעה. איני נאיבי. לא נוכל לעקור הכול. זה עניין של חינוך. עם זאת, הכאב הוא כאב והזעקה היא זעקה נכונה, אבל לחבור לשמאל הרדיקאל ישרת את שונאינו, זה סוג של ירייה ברגלנו בעצמנו. השמאל מסוכן לקיומה של המדינה והזהות היהודית. לא עוד גלות. לכן יש להצביע אך ורק למפלגות הימין, ימינה, ליכוד, אפילו ש"ס".