האפליקציה הישראלית שתשפר את איכות השינה

כמחצית מאוכלוסיית העולם סובלת מהפרעות שינה, וכתוצאה מכך, מבעיות בריאותיות נגררות.

עבור המעטים שפונים לקבלת טיפול בבעיות השינה, הפתרונות הם דלים, והטיפול האפקטיבי ביותר המומלץ הוא יקר וקשה להשגה. בהיעדר פתרונות זמינים, רבים פונים לטיפול בכדורי שינה שצריכתם איננה מומלצת לטווח הארוך, עקב הסיכון הטמון בתופעות הלוואי.

Sleeprate שואפת להנגיש את הטיפול בבעיות השינה לכולם. החברה מתמחה בפיתוח פלטפורמה דיגיטלית למגוון פתרונות חדשניים בתחום השינה.

ד"ר אנדה בהרב, רופאה מומחית לשינה ומייסדת החברה, מספרת: "שינה איננה מותרות, ובעולם המערבי, לאחר המהפכה התעשייתית, השינה התקצרה בכשעתיים בממוצע מתחילת המאה. ללא שינה אין אפשרות לחיים בכלל, וחוסר שינה ממושך גורם לבעיות במערכת החיסונית, הלב וכלי הדם, גורם לסכרת, השמנת יתר, בעיות תפקודיות, בעיות במצב הרוח, בתפקוד לקוי ביחסים בין אישים ותפקוד לקוי בעבודה, ולבסוף ירידה באיכות החיים וקיצור תוחלת החיים".

לאחר שביצעה מחקר מעמיק בתחום השינה, גילתה ד"ר בהרב ממצאים שגרמו לה לצאת לדרך יזמית, על מנת למצוא פיתרון שיוכל להגיע לכל אדם הסובל מבעיית שינה. כך נולדה Sleeprate שפיתחה את הכלי הדיגיטלי הראשון מסוגו, שלא רק מנטר ומעריך דפוסי שינה, אלא גם מספק תכנית חכמה ומותאמת אישית למשתמשים שמתקשים להירדם ולהשיג שינה רצופה וטובה.

הפתרון שפיתחה החברה משלב דיווח אישי של המשתמש, בשילוב מדידת שינה אובייקטיביים המבוססת על נתונים ממגוון שעונים חכמים, חגורות דופק ואמצעי ניטור אחרים. לאחר אבחון של בעיית השינה שאורך כשבוע, דרך אלגוריתמיקה ייחודית אשר מעבדת את מגוון הנתונים שנאספו, מתקבלת תכנית מותאמת אישית שמטרתה להביא לאימוץ דפוסי התנהגות נכונים הדרושים לשיפור השינה.

תכנית זו, היא עיבוד דיגיטלי של אותה גישת CBT-I, שנחשבת כבר שנים כפתרון המומלץ והיעיל ביותר, לשיפור מגוון קשיי שינה כגון נדודי שינה. התכנית עובדת במחזורים שבועיים עד השגת שינה נינוחה כאשר בכל שבוע ניתנות הנחיות בהתאם להתקדמות האישית של המשתמש.

תכנית שיפור השינה של Sleeprate הוכחה כיעילה בהתמודדות עם קשיי הרדמות ועם הקושי לשמור על שינה רצופה, מסייעת לשיפור איכות השינה ואף תורמת לעליית התפקוד במקום העבודה.

ד"ר אנדה בהרב מסכמת, "אנחנו שואפים לספק פלטפורמה דיגיטלית חכמה, בהישג ידם של כלל האוכלוסייה, על מנת לסייע להם להשיב את שעות השינה האבודות, לשפר את בריאותם, שגרת יומם ואיכות חייהם הכוללת".