נתניהו
נתניהוReuters

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בחריפות לטענת יו"ר כחול לבן בני גנץ ולפיה נתניהו ביקש לצאת למבצע צבאי בעזה כדי לדחות את הבחירות לכנסת.

''בני גנץ, אתה לא מתבייש לעשות פוליטיקה מענייני ביטחון?'', שאל נתניהו. ''אתה מאשים אותי כמי ששומר בקפדנות על חיי חיילינו ואזרחינו, אתה שהתגאית אחרי צוק איתן שסיכנת חיילי גולני למען פלסטינים?

"אנחנו התכוננו לכל תרחיש כולל האפשרות שהגי'אהד האיסלאמי והחמאס ישבשו את הבחירות בירי רקטות על ערינו והכנו תגובה חריפה, אבל אני אבחר את המועד לכניסה למערכה שהכנו במועד הנכון ביותר ולא דקה אחת קודם. בני גנץ, תתבייש", הוסיף ראש הממשלה.

כאמור, יו"ר כחול לבן גנץ תקף את ראש הממשלה נתניהו בעקבות הדיווח לפיו ייתכן והבחירות לכנסת ה-22 היו עלולות להידחות עקב מבצע צבאי שתכנן בעזה בשבוע שעבר.

"נתניהו מחק את העמימות לצרכים פוליטיים, עכשיו הוא איבד את זה ורצה לגרור אותנו למלחמה כדי לדחות את הבחירות", אמר גנץ. "זה תסריט שמתאים לבית הקלפים ולא למדינת ישראל. מחר יוצאים להצביע ושמים לזה סוף".

ב"הארץ" דווח כי ראש המל"ל, מאיר בן שבת, נפגש ביום רביעי האחרון עם יו"ר ועדת הבחירות המרכזית ואמר לו שישראל מתכוונת לצאת למבצע צבאי - מה שעלול היה להוביל לדחיית הבחירות.