דורש משפט הוגן
דורש משפט הוגןצילום: ISTOCK

אדוארד סנודן, העובד לשעבר של סוכנות הביטחון הלאומי בארה"ב שהתפרסם לאחר שהדליף סודות מדינה על תוכניות המעקב של הסוכנות, ומתגורר מאז שנת 2013 ברוסיה, הביע נכונות לשוב לארה"ב ולעמוד בה למשפט.

בראיון לרשת CBS האמריקאית אמר סנודן, כי הוא "מוכן לחזור לארה"ב, בתנאי שיובטח לו משפט הוגן".

בראיון לתוכנית "CBS הבוקר" אמר סנודן, שמבוקש ע"י הרשויות האמריקאיות לאחר שחשף את המידע המסווג בשנת 2013 אך הצליח למצוא מקלט מדיני ברוסיה, כי הוא מקווה לקבל מקלט מדיני בגרמניה או צרפת אך עדיין שוקל לחזור לארה"ב ולעמוד למשפט.

"אחד הנושאים החשובים באירופה כרגע הוא האם צרפת או גרמניה יסכימו לתת לי מקלט מדיני. כמובן שהייתי רוצה לחזור לארה"ב. זו המטרה הסופית שלי. אבל אם אני הולך לבלות את שארית ימי בכלא, הדרישה בשורה התחתונה, שמוסכמת על כולם, היא שאזכה לפחות למשפט הוגן. זה הדבר היחידי שהממשלה האמריקאית סירבה להתחייב לגביו, מאחר והם לא יספקו גישה למה שנקרא 'הגנה על אינטרס ציבורי'. אני לא מבקש ישערכו לכבודי מצעד, ואני לא מבקש חנינה. אני רק מבקש משפט הוגן. בשורה התחתונה, זה מה שכל אמריקאי צריך לדרוש", טען.

סנודן נמלט מארה"ב לאחר שהדליף מידע מסווג על תוכניות המעקב של הסוכנות לביטחון לאומי אחר אזרחים ברחבי העולם. לאחר זמן קצר קיבל מקלט מדיני ברוסיה, שתוקפו אמור לפוג בשנת 2020. כעת מנסה סנודן למצוא מקלט מדיני בצרפת או גרמניה, או לחזור לארה"ב ולעמוד למשפט.