ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו נפגש אחר הצהריים (רביעי) עם כל ראשי סיעות המחנה הלאומי - הבית היהודי, האיחוד הלאומי, הימין החדש, יהדות התורה וש"ס.

בהמשך, בשעה 18:00, יכנס ראש הממשלה את חברי סיעת הליכוד לדיון ראשוני בתוצאות הבחירות שהעניקו לימין פחות מ-61 מנדטים הדרושים לקבלת המנדט לרכבת הממשלה הבאה.

ראשי המפלגות יבקשו ליצור "בלוק טכני" של כל מפלגות הימין והמפלגות החרדיות, שנציגיו ינהלו יחד את המשא ומתן הקואליציוני וימליצו על נתניהו לנשיא המדינה.

בימין מקווים שגוש טכני כזה יחייב את הנשיא ריבלין להטיל על נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה, ואולי הוא יצליח הפעם לשכנע את ליברמן לחבור לגוש הימין או להעביר חברי כנסת מגוש השמאל לגוש הימין, כדי להימנע מבחירות חוזרות.

מפת המנדטים, לאחר ספירת 90% מהקולות: כחול לבן - 32, הליכוד - 31, המשותפת - 13, ש"ס - 9, ישראל ביתנו - 9, יהדות התורה - 8, ימינה - 7, העבודה - 6, המחנה הדמוקרטי - 5.

שקד: חושבת שצריך להמשיך ביחד

מוקדם יותר הודיעו מפלגות הבית היהודי, האיחוד הלאומי והימין החדש כי ינהלו משא ומתן קואליציוני משותף, כפי שסוכם בהסכם הריצה המשותפת בין המפלגות.

''המפלגות יפעלו יחד למען חיזוק ערכי ארץ ישראל עם ישראל ותורת ישראל, תיקון מערכת המשפט וכלכלה חופשית", נמסר מרשימת ''ימינה''.

צוות המשא ומתן יכלול את נציגי שלושת המפלגות כפי שנקבע בהסכם ביניהן - ניר אורבך (הבית היהודי), יהודה ולד (האיחוד הלאומי) וטל גן צבי (הימין החדש).

''בעת הזאת מדינת ישראל זקוקה לממשלה ציונית", הכריז נתניהו בנאומו הלילה, לאחר פרסום תוצאות המדגמים. ''לא תהיה ולא יכולה להיות ממשלה שנשענת על מפלגות ערביות אנטי ציוניות ששוללות את עצם קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. מפלגות שמאדירות ומהללות מחבלים צמאי דם שרוצחים את חיילינו, אזרחינו''.