כשהמטרה משותפת וראויה צריכים לעבוד יחד, גם עם יריבים
כשהמטרה משותפת וראויה צריכים לעבוד יחד, גם עם יריביםאיור: עדי דוד

ההודעה הזאת בהחלט שיפרה את ההרגשה שלי, שהייתה גרועה כל השבוע, ובדיוק בגלל התצלום הזה.

הכול התחיל בתחרות צילומי הטבע שארגן בית הספר. ידעתי בדיוק מה אני רוצה לצלם. יצאתי אל השדה שליד הבית ומצאתי אותו: חצב טרי שבדיוק פרץ מהאדמה היבשה רומז על הסתיו המגיע, על רקע שקיעה ססגונית. אפילו תפסתי פרפר כתמתם שהתיישב עליו, מחושיו נעים ברוח. ידעתי שיש לי ביד צילום מנצח, אבל אז התברר שזה לא פשוט.

השיפוט בתחרות נעשה לפי הצבעה של התלמידות בבית הספר. טלי, שלומדת שני מחזורים מעליי, הגישה גם היא תמונה לתחרות ומיד התחילה לשכנע בנות לבחור בתמונה שלה. התצלום שלה היה לא רע, אבל הוא היה הרבה פחות מוצלח משלי. ניסיתי לשכנע בזה את כולם, וטלי טענה כלפיי שאני מכפישה את התמונה שלה. מהר מאוד זה הפך לקרב מכוער ביני ובינה. בסופו של דבר התמונה של טלי זכתה. יותר תלמידות בבית הספר בחרו בתצלום שלה.

שמחתי כל כך לקבל את ההודעה על התחרות הארצית, הנה יש לי הזדמנות שנייה להחזיר את הכבוד המגיע לי ולתצלום שלי. אבל השמחה לא ארכה הרבה זמן. המורה אמרה ששלושת המקומות הראשונים של בית הספר מועמדים לתחרות הזאת, כלומר גם טלי והתצלום שלה יתחרו. שוב קרב ביני ובינה.

המורה הסבירה שבמעמד השופטים יספר כל צלם על הייחודיות של התצלום שלו, וימליץ גם על הצילום של החברות לצוות, כלומר שאר המועמדות מבית הספר. יהיה עליי להמליץ על טלי והתצלום שלה, אחרי כל מה שהיא עשתה לי. פתאום אנחנו צוות וצריכות לעבוד יחד ולתמוך זו בזו כדי שבית הספר שלנו ינצח.

"איך אני בכלל יכולה לעשות את זה?!" שאלתי את אמא כשהגעתי הביתה. "איך שוכחים את היריבות ומתחילים לפעול יחד למען מטרה משותפת, עם מי שעד עכשיו ניהלה מולי קרב מכוער?".

אמא חייכה. במקום לענות מיד היא מסרה לי את העיתון שהראה את תוצאות הבחירות. היו שם ניתוחים של היריבויות, תזכורות מההכפשות וגם ניסיון להמר על הסיכויים לכך שהפעם יצליחו המפלגות השונות להרכיב ממשלה יחד. "עד עכשיו ההודעות שכל מפלגה הפיצה אודות יריבותיה נועדו כדי למשוך את קולות המצביעים. אבל צריך לזכור שהניצחון בבחירות הוא לא המטרה, הוא רק האמצעי. המטרה היא להנהיג את המדינה, לשפר את חיי התושבים. בשביל זה צריך להיבחר, וכעת יש לעבוד יחד, גם עם יריבים, כי המטרה היא משותפת והיא ראויה. בסופו של דבר כולם רוצים לעשות טוב למדינה".

אמא ראתה שאני מהססת, והוסיפה: "אני שמחה שיש לך הזדמנות נוספת. לא הזדמנות לזכות בתחרות, אלא הזדמנות לתקן. עכשיו שאת וטלי מתחרות יחד, שתיכן באותו צד, תוכלי להראות לה שאין ביניכן ריב. היריבות היא לא אישית. יחד תוכלו לייצג את בית הספר ואולי גם לזכות בפרס הגדול שכל הכיתות ייהנו ממנו. כבר לא משנה אם התצלום שלך יביא לניצחון או התצלום שלה. שתיכן רוצות את טובת המוסד שאתן לומדות בו ואת טובתן של חברותיכן ללימודים. חודש אלול הוא זמן טוב לתיקונים ואחדות. אז מה את אומרת, את מוכנה להתקשר אליה ולתאם מפגש שבו תתחילו לעבוד יחד?".