איילת שקד
איילת שקדצילום: אהוד אמיתון/TPS

יו"ר ימינה איילת שקד אמרה הבוקר (חמישי) בכאן חדשות כי "גוש הימין של נתניהו הוא רעיון מעניין, אבל עוד לא סגור. נצטרך לוודא שהאינטרסים שלנו מיוצגים".

שקד הוסיף "אני לא אתערב לליכוד. נתניהו הוא יו״ר המפלגה ולמרות שהתערב אצלי אני לא אתערב אצלם".

שקד הוסיפה כי "אנחנו צריכים לעשות מאמץ להקים ממשלה ולהפסיק עם הפסילות ההדדיות האלה. אפשר בשביל מדינת ישראל למצוא קצת איפוק ולמצוא דרך".

שקד נשאלה האם תוצאות הבחירות בהקשר של ימינה הן לא כישלון, "הצלחנו רק לשמר לקוחות ולא להביא קהלים חדשים לצערי, זה חבל ועם זה ננצח".

לשאלה אם הרב פרץ היה מביא אותו מספר מנדטים כפי שטוענים מקורביו, "אני לא בטוחה שהוא היה מביא יותר. עבדנו יפה ביחד".

שקד התייחסה לפיצול הרשימה לשתי סיעות: "זה היה בניגוד לדעתי, חשבתי שנכון להמשיך ביחד. אם היינו רצים בנפרד כנראה אחת המפלגות לא הייתה עוברת. אנחנו מנהלים משא ומתן ביחד ואנחנו נמשיך לעבוד ביחד. ברור לכולם שצריך להתפשר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן הבוקר פגישה נוספת של ראשי המפלגות בגוש הימין-חרדים, זאת בהמשך לפגישה שהתקיימה אתמול. נתניהו הצהיר כי "קיימות שתי אפשרויות - או ממשלה בראשותי או ממשלה מסוכנת שמדינת על המפלגות הערביות. ובעת הזו יותר מאי פעם, אסור שתקום ממשלה שנשענת על מפלגות ערביות אנטי-ציוניות. נעשה כל מאמץ למנוע ממשלה מסוכנת כזו".

נציין כי מספירת 94.4% מהקולות עולה כי כחול לבן היא המפלגה הגדולה עם 32 מנדטים, אחריה הליכוד עם 31, הרשימה המשותפת - 13, ישראל ביתנו - 9, ש"ס - 9, יהדות התורה - 8, ימינה - 7, העבודה-גשר - 6 והמחנה הדמוקרטי עם 5 מנדטים. גוש השמאל עומד על 56 מנדטים והימין על 55.