בית משפט
בית משפטצילום: ISTOCK

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, בני שגיא, הרשיע היום (חמישי) את יועץ התקשורת רונן משה בעבירה של סיוע למרמה והפרת אמונים.

על פי כתב האישום המתוקן, בו הודה משה במסגרת הסדר טיעון, לאחר הליך גישור, הוא סייע לעבירה של מרמה והפרת אמונים בכך שנתן כספים לטלי קידר, יועצת בכירה לשר החקלאות ולאמנון ליברמן, יועץ תקשורת לשר החקלאות בתקופה הרלוונטית, באופן שיכלו להשפיע והשפיעו על הסטת תקציבי פרסום ממשלתיים לחברה לה נתן שירותים, גריי קונטנט העוסקת בשיווק תוכן מוצרים בטלוויזיה.

בכתב האישום המתוקן נטען כי חודשים ספורים לאחר כניסתו של ליברמן לתפקידו במשרד החקלאות, פנה משה לליברמן והציע לו לרתום את משרד החקלאות לפרסם תכניו ב"דקה לשמונה", ביודעו כי ליברמן הוא בעל יכולת השפעה בקשר עם "דקה לשמונה" במשרד החקלאות.

לאחר מכן, פנה ליברמן לטלי קידר ועדכן אותה בדבר הצעתו של משה. זאת מאחר שחשב כי יזדקק לה על מנת לרתום את רמי כהן, מנכ"ל משרד החקלאות דאז, לפרסם תכנים של משרד החקלאות, ב"דקה לשמונה". בסמוך לחתימת ההסכם, במועד שאינו ידוע במדויק, נפגשו ליברמן, טלי קידר והנאשם בביתו של ליברמן.

קידר וליברמן ביקשו ממשה שישלם להם כסף, והוא העביר להם סכום כסף מסוים. בהמשך לכך, כשהם פועלים בניגוד עניינים בשל קבלת הכסף ממשה כמפורט לעיל, ובשל ציפייתם לקבל סכום נוסף ממנו, פעלו קידר וליברמן על מנת לרתום את הגורמים הרלוונטיים במשרד החקלאות לפרסם במסגרת "דקה לשמונה" וכן השפיעו על התקציב שהוקצה לפרסום.

בדצמבר 2013 נכרת הסכם לפיו חברת גריי קונטנט תפיק תכנים עבור משרד החקלאות ומשה קיבל 360,000 ש"ח בתמורה לתקציב שהשיג ממשרד החקלאות לפרסום ב"דקה לשמונה".

על פי הסדר הטיעון הוסכם בין הצדדים כי ייגזרו על משה 9 חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס בסך 900,000 ש"ח.

מהפרקליטות נמסר כי "בין השיקולים להגעה להסדר הטיעון נמנים לקיחת האחריות מצדו של הנאשם והבעת החרטה. אלה באו לידי ביטוי גם בכך שהנאשם קיבל על עצמו עונש מקסימלי שניתן לבצע בעבודות שירות וקנס כספי כבד, העולה משמעותית על הרווח שהשיג באמצעות העבירות. בנוסף, נשקלו קשיים ראייתיים וחלוף הזמן מביצוע העבירה. הפרקליטות קיבלה את הערות השופט המגשר, על פיהן גם לו היה התיק מנוהל עד תום, העונש היה דומה, בנסיבות העניין, לזה שסוכם עליו בהסדר. לכן עדיף היה להגיע לתוצאה זו יחד עם חסכון בזמן שיפוטי".