זריף
זריףReuters

לאחר שארה"ב וסעודיה האשימו אותה בתקיפת מתקני הנפט הסעודיים בשבת האחרונה, איראן משגרת איומים למלחמה כוללת במקרה ותותקף.

בראיון שהעניק לרשת CNN אמר שר החוץ האיראני, מוחמד זריף, כי "אנו מקווים להימנע מעימות ומוכנים לדבר עם סעודיה ואיחוד האמירויות. עם זאת, אנחנו לא נדבר עם ארה"ב אלא אם היא תסיר לחלוטין את הסנקציות על איראן, כפי שהוחלט בהסכם הגרעין ממשנת 2015".

שר החוץ זריף המשיך להכחיש כי איראן עומדת מאחורי המתקפה על מתקני הנפט הסעודיים ואמר כי המורדים החות'ים חיזקו את יכולותיהם הצבאיות והיו מסוגלים לבצע את המתקפה. "אני לא יודע בוודאות שהם עשו את זה. אני רק יודע שאנחנו לא עשינו את זה. אני יודע שהחות'ים הצהירו כי הם ביצעו את המתקפה הזו", אמר זריף.

כאשר נשאל כיצד תגיב איראן במקרה של מתקפה מצד ארה"ב או סעודיה, הוא ענה "מלחמה כוללת. אני מצהיר הצהרה רצינית מאוד בנוגע להגנה על המדינה שלנו. אנו לא רוצים עימות צבאי, אבל לא נמצמץ בהגנה על הטריטוריה שלנו. אני חושב שגם חשוב עבור ממשלת סעודיה להבין מה היא רוצה להשיג. האם הם רוצים להילחם באיראן עד החייל האמריקאי האחרון? זו המטרה שלהם?", שאל זריף.

הוא גם דחה את הרעיון לפתוח בדיונים עם ארה"ב על הסכם גרעין חדש. "ההסכם משנת 2015 הושג עם ארה"ב. מדוע עלינו לדון בו מחדש? מדוע עלינו להתחיל דבר חדש שעלול להיות לא בתוקף בעוד שנה וחצי? אם הם יסירו את הסנקציות שהטילו עלינו באופן לא חוקי, זה יהיה מצב שונה", אמר זריף.