איילת שקד
איילת שקדצילום: אהוד אמיתון/TPS

פעילים מרכזיים במפלגת הבית היהודי מתנערים מדבריה של מיכל פרץ רעייתו של יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ, נגד איילת שקד בעקבות תוצאות הבחירות, כך דווח באתר וואלה.

לדבריהם, האיחוד עם הימין החדש ושילובה של שקד במקום הראשון הוכיח את עצמו, ואם לא היה קורה, המפלגה לא הייתה עוברת לבד את אחוז החסימה.

"זו לא הייתה הצלחה גדולה אבל בטח לא כישלון", טען בתגובה עמיעד טאוב, המשנה לראש העיר מודיעין מטעם הבית היהודי. "שקד עבדה קשה בבחירות והתמודדה עם לא מעט מכשולים בציבור שלנו. כעת, אם אנחנו נוותר עליה, אנחנו מוותרים על הסיכוי לגדול ולהשפיע פה. הציונות הדתית בפרשת דרכים והיא צריכה לחשב מסלול מחדש".

טאוב ציין כי "הרב רפי ושקד שיתפו פעולה במסגרת האיחוד, והשקט היחסי שהיה בציבור, ללא מריבות והתכתשויות, הוכיח את עצמו". לדבריו, "הציבור אוהב אותה, היא מכבדת את הציבור והיא אפילו הביאה קולות חדשים. האחדות שהיא התעקשה עליה הוכיחה את עצמה. ההפסד היה במקומות של חרד"ליים בעיקר".

משה שוורץ, פעיל במפלגה מתל-אביב אמר כי שקד צריכה להישאר ברשימה מאוחדת עם הבית היהודי. "אני חושב שהרבנית פרץ טועה", אמר. "אפשר להגיד שלא עמדנו בציפיות, אבל לקרוא לזה כישלון? למה יש להסיק מסקנות? הרב רפי לא היה מביא את התוצאה, אם לא היינו מתחברים איתם - לא היינו עוברים את אחוז החסימה. לא היה נשאר זכה למפלגה ימנית דתית".

שוורץ אומר כי "לא מתקבל על הדעת" שבני משפחה מתערבים בפוליטיקה "אבל אני לא נכנס לזה. אני מאד מתפלא, עוד לא הגיעו תוצאות החיילים וכה מהר מגיעים להחלטות? הפזיזות הזו לא במקומה. שקד נלחמה והתמודדה בהצלחה עם מלחמה שהתנהלה נגדה, גם מתוך הבית שלנו".הו"ד רחלי צינקין, פעילה מרכזית בבית היהודי בנתניה הסבירה כי "לקבל שבעה מנדטים כשהלכו על הראש של מפלגת ימינה, גם הליכוד, גם נעם, גם עוצמה יהודית וגם פה ושם השמאל, אז אני חושבת שהיא עשתה בסדר גמור. לא היינו אמורים לגרד את השישה מנדטים. יש הרבה אנשים, לפחות מסביבי, שהצביעו ימינה רק בגלל ששקד עמדה בראש. אחרת, הם היו מצביעים לליכוד. אם היינו הולכים בנפרד, שתי המפלגות לא היו עוברות את אחוז החסימה. האיחוד הזה היה מתבקש".