רחפן
רחפןצילום: משה שי, פלאש 90

דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי טען הערב (מוצאי שבת) כי הרחפן שעל פי דיווחים בסוריה הופל באזור החרמון אינו שייך לישראל, ואף רמז כי ייתכן שהוא כלל שייך לאיראן.

"האם יכול להיות שיד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה?", כתב בפוסט שהופץ ברשתות החברתיות. "היום ראינו הוכחה של הסורים לכך שקאסם סלימאני עושה בסוריה מה שהוא רוצה ובטח לא מספר על כך למשטר אסד".

"הרחפן שהסורים טענו הבוקר שהופל באזור החרמון הוא באופן מפתיע באיזור ממנו ניסו אנשיו של סולימאני מכוח קודס וביניהם גם שני הלבנוניים, לבצע את פיגוע הרחפנים לפני כחודש ולא הצליחו".

"האם מדובר בחומר נפץ איראני נוסף שפועל באופן לא מתואם ברמת הגולן הסורית? תודה לסוכנות הידיעות הסורית סאנא על הצילומים. בעזרתכם קיבלנו הוכחה נוספת שמראה את אופי הפעילות האיראנית במרחב".

את תמונותיו של הרחפן פרסמה סוכנות הידיעות הסורית סאנא. על פי הדיווח, הוא אותר במורדות החרמון ליד קוניטרה. בסוריה דווח כי הרחפן היה חמוש בחומר נפץ והגיעה מכיוון מערב, לפני שהופל בידי כוחות צבא סוריה.

לפני כשבועיים טען חיזבאללה כי הפיל רחפן ישראלי ליד הכפר ראמיה שבדרום לבנון. לפי הודעת הארגון, כלי הטיס חצה את הגבול לכיוון הכפר ונמצא בידי הלוחמים. כעבור זמן מה, אישר צה"ל כי אכן נפל רחפן ישראלי בשטח לבנון.

מדובר צה"ל נמסר כי מדובר ברחפן פשוט מאוד שנפל במהלך פעילות שגרתית, וכי אין חשש לדליפת מידע.