דגל ישראל
דגל ישראלצילום: אייסטוק

יש פירות למאבק הספורטיבי. בסוף השבוע האחרון שוב גלשה הפוליטיקה הערבית אל תחרויות הספורט השונות במספר אירועים וענפים שונים, רק שהפעם התוצאה הייתה אחרת לגמרי.

אחרי הסערה הגדולה שהתחוללה בעקבות איומי איראן על הג'ודוקא הבכיר שלה, אלוף העולם לשעבר סעיד מולאי שנאסר עליו להתחרות מול שגיא מוקי הישראלי וההחלטה שלו להפסיק לייצג את איראן ולהתחרות תחת דגל נבחרת הפליטים, נראה כי המודעות של ספורטאים ערבים נוספים לחרם על ישראל מתחילה להשפיע.

בעוד דווקא בענף הג'ודו המשיכו ביום שישי האחרון ספורטאים ערבים לגלות חוסר ספורטיביות כלפי יריבים ישראלים, כשהג'ודוקא המצרי מוחמד עבדל מאוג'וד סירב ללחוץ את ידו של רין מנגד בסיום הקרב על מדליית הארד בו ניצח, בענף ההיאבקות נחלה ישראל הצלחה גדולה וזאת מבלי להתמודד.

היה זה כאשר המתאבק הלבנוני ממוצא אמריקאי דומניק אבו נאדר, הודיע כי הוא פורש מאליפות העולם, בשל סיבות פוליטיות. היה זה בשל ההגרלה שזימנה לו כבר בסיבוב הראשון של האליפות את יורי קלשניקוב המתאבק הישראלי.

אבו נאדר קיבל הוראה מראשי הספורט של לבנון שלא להתחרות מול הישראלי, ובתגובה לכך הודיע זה כי הוא יותר לא ייצג את המדינה הערבית.

"לצערי אני פורש מאליפות העולם. עבורי, היאבקות היא ביטוי לעבודה, אתיקה, מחוייבות, תשוקה ואחווה. הספורט לימד אותי שיעור חשוב במהלך החיים. אני אוהב תחרות ומכבד את היריבים שלי", צייץ המתאבק הלבנוני בחשבון הטוויטר שלו.

"אני לא רוצה להיות בסיטואציה שבה אני נמצא. אני מתחרה ואני רוצה להתחרות. אני גאה במורשת של המשפחה שלי, שהיא הסיבה שהחלטתי להיאבק עבור לבנון. אבל אני לא אייצג יותר את לבנון בעתיד".

נראה כי אט אט המאבק של ישראל על זליגת הפוליטיקה לספורט והמלחמה על שיוויון בספורט מתחילה לתת תוצאות בשטח.